تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان روند کاهشی دارد

سمساری گفت: علیرغم شیوع بیماری کرونا، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان استان کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جعفر سمساری» امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از عملکرد تأمین اجتماعی استان پرداخت و اظهار داشت: علیرغم تمامی چالش‌ها، سازمان تامین اجتماعی خدمات خود در چارچوب قانون را به بیش از نیمی از جمعیت استان ارائه داده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی افزود: علیرغم شیوع بیماری کرونا، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان استان کاهش داشته است.

وی توسعه خدمات غیرحضوری در جهت کاهش تردد را از رویکردهای راهبردی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری عنوان داشت و افزود: حذف اعتباردرمانی، طرح پرونده الکترونیک، مشاهده سوابق بیمه شدگان، صدور گواهی کسر اقساط و ... از جمله مهمترین اقدامات سازمان در این حوزه است و با حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه نویسی الکترونیکی حلقه خدمات غیرحضوری تکمیل خواهد شد.

سمساری با اشاره به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی استان در جهت بهبود فضای کسب و کار، از بخشودگی بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان از جرائم دیرکرد پرداخت حق بیمه در قالب بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در سال گذشته خبر داد و افزود: 8665 مورد تقسط بلند مدت به جهت تسهیل پرداخت دیون کارگاههای مدیون گذشته انجام شده است.

وی امهال حق بیمه کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری، اعطای تسهیلات کمک هزینه بیکاری را از مهمترین اقدامات سازمان در زمان شیوع بیماری کرونا دانست و اذعان داشت: اداره کل تأمین اجتماعی استان تا شکست کامل کرونا در کنار کارفرمایان و بیمه شدگان در راستای پایداری تولید و اشتغال خواهد بود.

همچنین «اسماعیل مقدس پور» مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، در سخنانی اظهار داشت: مدیریت درمان استان با دارا بودن دو بیمارستان با 398 تخت فعال، یک پلی کلینیک، دو درمانگاه تخصصی و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی در شهر تبریز و 9 مرکز درمانی نسبت به خرید و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به جمعیت استان، اقدام می کند.

وی تعداد بستری، جراحی، جراحی قلب و آنژیوگرافی انجام شده در مراکز درمانی ملکی استان را به ترتیب 33560، 17131، 719 و 4062 مورد دانست و تصریح کرد: در بخش درمان مستقیم بیش از دو میلیون ششصد هزار مورد خرید خدمت از پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد انجام شده است.

مدیر درمان تأین اجتماعی استان آذربایجان شرقی عملکرد هزینه ای مدیریت درمان در سال 98 در بخش درمان مستقیم را بالغ بر 400 میلیارد تومان و در بخش درمان غیر مستقیم 850 میلیارد تومان اعلام کرد و اذعان داشت: درمانگاه های عجبشیر، هشترود و ملکان در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و این در حالی است که ایجاد پلی کلینیک در شهر جدید سهند و درمانگاه در شهرستان های صوفیان و بستان آباد و نیز بیمارستان 327 تختخوابی تبریز در دستور کار بوده و به جد پیگیری می شود.

 

کد خبر 947726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha