اقتصاد مقاومتی نقشه راه  اقتصاد کشور است

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه تلاش‌های مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی کافی نیست، گفت: اوضاع نابسامان اقتصادی نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های رهبری است. تحقق اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار همگان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز(۲۰تیر) مرکز استان مازندران گفت:همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا سفارش می‌کنم. چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد و هر چیزی که موجب شقاوت و بدبختی است را از خود دور کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود:فرد بی‌تقوا آسیب‌پذیرتر است. ولی فرد باتقوا در هر موقعیتی قرار می‌گیرد منحرف نخواهد شد. پست‌ها و موقعیت‌ها باید به افراد باتقوا برسد.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره با خطبه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار کرد:رسول خدا در این خطبه همگان را به دادن صدقه و امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کردند.

 

وی بابیان اینکه صدقه دادن موجب افزایش روزی انسان می‌شود، افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر بکنید تا از آسیب‌ها و تهدیدها محفوظ بمانید؛ هر چه جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر را کنار بگذارد موفقیت و پیروزی‌ها را از دست خواهد داد و روزبه‌روز عقب‌تر خواهد رفت.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: زمامداران وظیفه‌شان امربه‌معروف و نهی از منکر است و مردم نیز همین وظیفه رودارند. این وظیفه هم بر گردن مسئولان است و هم بر گردن مردم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید عامل به امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم، تصریح کرد: این روزها یکی از مصداق‌های امربه‌معروف رعایت مسائل بهداشتی است. در همین هفته اخیر افزایش ۵ برابری بستری بیماران کرونایی شاهد بودیم که نتیجه برگزاری تجمع‌های مردم در مجالس عروسی و عزا است.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی تأکید کرد: ما باید خود و نزدیکانمان را امر به‌خوبی ها، وحدت و انسجام، رعایت بهداشت، نماز، حجاب و خوش‌اخلاقی کنیم و نهی از پراکندگی و تفرقه کنیم.

 

وی به 21تیرماه سالروز تهاجم به مسجد گوهرشاد اشاره کرد و افزود: مردم مشهد در این مسجد برای مخالفت با قانون کشف حجاب، اعتصاب و اعتراض کرده بودند که مأموران رژیم به آن‌ها حمله می‌کنند و معترضین را به خاک و خون می‌کشند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی امروز هم ما باید نسبت به پدید بی بندباری و بدحجابی حساس باشیم. حجاب و عفاف سفارش شهدا ما است .این مردان خدایی در وصیت‌نامه‌های خود به رعایت عفاف و حجاب سفارش کردند.

 

امام‌جمعه ساری تأکید کرد: مسئولان باید نسبت به وضعیت حجاب هم در ادارات دولتی و هم در کوچه و خیابان دقت لازم را داشته باشند.

 

وی به تعطیلی شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما به جهت کمبود بودجه اشاره کرد و گفت:  این مصیبت است باید رسانه‌های ما در عرصه بین‌المللی پویا باشند .صدای آن‌ها رسا باشد. پیام اسلام و انقلاب به گوش جهانیان برسد. چراکه دشمن با تمام قدرت برای ضربه زدن به‌نظام تبلیغات سوء دارد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی ضمن یادآوری به مناسبت تقویمی روز دهیاری‌ها، افزود: استان مازندران هزار و 345شهرداری و37هزار و80دهیاری دارد که اگر این‌ها درست‌کار کنند حجم زیادی از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: دهیاران استان باید حافظ محیط‌زیست باشند باید جلوی زمین‌خواران را بگیرند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به 25 تیر سالروز تأسیس بهزیستی اشاره کرد و گفت: این نهاد متولی رسیدگی به امور افراد بی‌سرپرست، معلولان جسمی و روحی و همچنین عقب‌مانده‌های ذهنی است.  و قدردان زحمات کارکنان این نهاد حمایتی هستیم. رعایت عدالت نیز باید همواره موردتوجه کارکنان این مجموعه باشد.

 

امام‌جمعه ساری  به 26 تیر روز آغاز به کار شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: خدمات این شورا به جمهوریت و اسلامیت نظام شایسته تقدیر است.

 

وی بابیان اینکه در طول این سال‌ها شورای نگهبان مورد هجمه‌های ناجوانمردانه دشمن قرارگرفته است، گفت: دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل نظام قرار بدهد و از ناکارآمدی‌های برخی از مسئولین و به وجود آمدن مشکلات  در معیشت و اقتصاد سوءاستفاده کند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه تلاش‌های مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی کافی نیست، گفت: ما برای مواجه‌شدن با نقشه‌های طراحی‌شده دشمنان همانند تحریم‌ها، نیازمند نقشه راه برای آینده هستیم.

 

وی بابیان اینکه اوضاع نابسامان اقتصادی نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های رهبری است، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار همگان باشد.

 

کد خبر 947766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha