ترویج عفاف و حجاب زمینه ساز ایجاد امنیت در جامعه  است

حجت الاسلام کاظم لو گفت: امنیت با بستن راه های ورود شیطان ایجاد می شود و برای این معنا باید بحث عفاف و حجاب را جدی تر گرفت.

حجت الاسلام «رضا کاظم لو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: یکی از نعمت های بزرگ خداوند متعال در جامعه، امنیت است و اگر در جامعه ای امنیت نباشد، همه اقشار این جامعه دچار تزلزل می شوند و برای ایجاد امنیت باید راه های ورود شیاطین را بست.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: وقتی در بحث عفاف و حجاب به قرآن کریم مراجعه می کنیم، نخستین مخاطب این موضوع مردان هستند، مرد باید در برابر جنس مخالف راه های ورود شیاطین بر خود و طرف مقابل ببندد و سپس زنان مخاطب قرار می گیرند که عفاف و حجاب داشته باشند تا قلب هایی که در آنها مرضی و جود دارد به تزلزل دچار نشوند.

 

وی عنوان کرد: امنیت با بستن راه های ورود شیطان ایجاد می شود و برای این معنا در اسلام باید بحث عفاف و حجاب را جدی تر گرفت و یکی از راه های ورود شیطان در نفسانیت انسان، جلوه گری شیطان است و شیطان از هر راهی که بتواند جلوه گری می کند، بنابراین حکمت عفاف و حجاب، ایجاد امنیت است.

 

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: این موضوع هم مختص مذهب خاصی نیست و در هر مذهبی که امنیت مورد توجه باشد، بحث عفاف و حجاب می تواند از این زاویه مورد توجه باشد.

 

وی با اشاره به نقش مهم الگوسازان جامعه در ترویج عفاف و حجاب تصریح کرد: در زمان پیامبر (ص)، زنان و دختران پیامبر و زنان مومنه در محل دید بوده و الگو بودند و در بحث رعایت حجاب مورد تأکید قرار گرفتند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین تأکید کرد: الگوهای جامعه باید بسیار دقت کنند، صدا و سیمای ما امروز الگوساز است برخوردها و گفتگوها خواسته و ناخواسته در حوزه عفاف و حجاب اثر می گذارد و الگوسازان جامعه ما امروز آن نقش کامل خود را ایفا نمی کنند.

 

وی توضیح داد: در امر حجاب باید از بزرگترها شروع کرد و اگر مسئولان، افرا د تحصیلکردها، پزشکان، کارمندان به این باور برسند که برای ایجاد امنیت عفاف و حجاب داشته باشند، طبیعی است افرادی که از آنها الگوبرداری می کنند هم به این مهم توجه خواهند کرد.

 

حجت الاسلام کاظم لو گفت: البته همه تقصیرها متوجه الگوسازان نیست ولی نقشی که به این قشر در حوزه ترویج عفاف و حجاب داده می شود بسیار مهم است برای نمونه فرزندان ما در مدرسه بیشترین الگوبرداری را از مدیران و معلمان دارند.

 

وی اضافه کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند صدا و سیما دانشگاه است و شب و روز خانواده ها برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنند و در برخوردها، گفتگوها و غیره این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: شکننده است خانمی در یک نقشی بسیار متدین حضور داشته باشد ولی در زندگی واقعی به گونه ای دیگر باشد و آن فقط یک نقش باشد، بنابراین بزرگان و الگوسازان جامعه اگر به موضوع عفاف و حجاب باور داشته باشد دیگران هم از آنها تبعیت می کنند.

 

وی یادآور شد: امیدواریم جامعه اسلامی عفاف و حجاب را هم برای مرد و هم زن آن چنان پیاده کند که قران کریم به آن اشاره دارد و در سوره احزاب می فرماید زن باید طوری خود را بپوشاند در معرض اذیت انسان های بد دل قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام کاظم لو خاطر نشان کرد: قرآن حجاب را محدودیت نمی داند بلکه حجاب را به عنوان امنیت مطرح می کند.

 

کد خبر 947925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha