تظاهرات مردم لبنان مقابل سفارت آمریکا

بسیاری از گروههای مردمی در حمایت از جنبش حزب الله لبنان جلوی سفارت آمریکا در بیروت تجمع کردند و شعارهای ضدآمریکایی سر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، بسیاری از گروههای مردمی در حمایت از جنبش حزب الله لبنان جلوی سفارت آمریکا در بیروت تجمع کردند و شعارهای ضدآمریکایی سر دادند.

 

تظاهرکنندگان لبنانی در شعارهای خود گفتد که آمریکا حق ندارد در امور داخلی این کشور دخالت کند. چند روز پیش سفیر آمریکا اظهاراتی علیه حزب الله لبنان گفته بود که با واکنش شدید مردم روبرو شد.

 

روزنامه نگاران لبنانی به دنبال اظهارات سفیر آمریکا علیه جنبش مقاومت حزب الله طی تظاهراتی مداخله آمریکا و سفیر این کشور در امور داخلی لبنان را محکوم کردند.

 

جبهه رسانه مقاومت روز یکشنبه بیانیه ای صادر کرد و طی آن اظهارات سفیر آمریکا درباره حزب الله را دخالت آشکار در امور داخلی لبنان عنوان کرد. در این بیانیه آورده شده است که آمریکا با این اظهارات به دنبال ایجاد اختلاف در بین احزاب و گروه های مردمی است.

 

هفته گذشته روزنامه نگاران لبنانی در جنوب شهر بیروت برگزار شد و از رئیس جمهور خواسته شد نسبت به اظهارات علیه حزب الله واکنش شدیدتری نشان دهد.

 

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان اظهارات سفیر آمریکا علیه حزب الله را محکوم کرد. وی گفت: آمریکایی ها مستقیماً در امور داخلی لبنان دخالت می کنند و این قابل قبول نیست.

 

«دوروتی شی» سفیر آمریکا در لبنان هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری الحدث متعلق به عربستان سعودی از نقش اساسی حزب الله در امور کشور لبنان اظهار نگرانی کرده بود.

 

محبوبیت روزافزون حزب الله در جهان اسلام و کشورهای عربی پس از شکست دادن صهیونیستها در جنگ 33 روزه موجب نگرانی جدی رژیم تل آویو و متحدان غربی- عربی آن شده است.

 

دفاع قهرمانانه جنبش مقاومت و همچنین مخالفت شدید آن با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی لبنان ، این گروه را به یکی از ذینفعان اصلی حوزه های سیاسی و نظامی این کشور تبدیل کرده است.

کد خبر 947936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha