نیازمندان مازندرانی ۵۲۰ میلیارد تومان از امداد خدمات گرفتند

حجت الاسلام عالیشاه گفت: سال گذشته نیازمندان مازندرانی ۵۲۰ میلیارد تومان از امداد خدمات گرفتند و تلاش داریم تا با خودکفایی، نیازمندان را به توانمندی لازم برسانیم.

حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا گفت: کمک به نیازمندان از تاکیدات دین اسلام و ازسنت های خوب وحسنه ای است که درمازندران مورد توجه ویژه قراردارد و خیران و مردم با مشارکت بیشتر خود می توانند نقش موثری در رفع مشکلات مددجویان داشته باشند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران افزود: بارها و بارها اعلام کرده ایم که برای کمک به نیازمندان باید روحیه جهادی داشت و این روحیه را تقویت کرد.

 

وی اظهار کرد:  76 هزار خانوار مازندرانی، شامل 130 هزار نفر تحت پوشش امداد هستند و خدمات مختلف اشتغال، تحصیل، مسکن، جهیزیه، درمان و... به این افراد ارائه می شود و این در حالیست که کمک های موردی به افراد غیر پوشش امداد هم در طول سال ارائه می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران افزود: توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهاد از برنامه های اصلی و مهم ما در بخش های مختلف است و اهدای جهیزیه بخشی از توانمندسازی ماست.

 

وی با اعلام اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی و پرداخت زکات قرار داریم، یادآور شد: سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که این رقم ۴۳ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است و امسال هم باید جهادی در این بخش وارد عمل شویم.

 

حجت الاسلام عالیشاه ادامه داد: زکات از تاکیدات دین اسلام است و فریضه ای است که نباید بر زمین بماند و در این راستا با همدلی در امر زکات و ترویج فرهنگ زکات می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات نیازمندان را رفع کرد.

 

وی اضافه کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های حمایتی و معیشتی نیازمندان و همچنین تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه برای مددجویان تحت حمایت هزینه می شود.

 

مدیر کل امداد مازندران با اعلام اینکه یکهزار و 400 شورای زکات در مازندران فعال است، علت افزایش آن نسبت به سال گذشته را ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور ائمه ‌جمعه و فرماندار ان شهرستان های مختلف استان مازندران اعلام کرد.

 

حجت الاسلام عالیشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به اکرام ایتام و فرزندان محسنین گفت: 2 هزار و 700 یتیم و 6 هزار کودک در طرح محسنین امداد مازندران داریم که امیدواریم نیکوکاران و خیران کمک کار ما در این بخش و کمک به ایتام و فرزندان محسنین باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود به اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد مازندران خبر داد و افزود: اهدای جهیزیه نمونه ای از کار بزرگ امداد است که در هفته گذشته 200 سری جهیزیه به ارزش 3 میلیارد تومان به نوعروسان اهدا شد و 200 جهیزیه هم در عید غدیر خم اهدا می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با تاکید بر اینکه بخشی از درآمدهای امداد از طریق صدقات است، افزود: بیش از 430 هزار صندوق صدقه کوچک ، متوسط و بزرگ هم در سطح استان وجود دارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: علاوه بر صندوق صدقات ، شهروندان مازندرانی می توانند از طریق تلفن همراه باشماره گیری #۱*۲*۰۱۱*۸۸۷۷* صدقه خود را پرداخت کنند.

 

وی اعلام کرد: صدقات جمع آوری شده در امداد در بخش های تامین جهیزیه، مسکن، معیشت، درمان، تحصیلی، فرهنگی، اشتغال برای مددجویان تحت حمایت هزینه می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: خدمات رسانی از وظایف مهم ما به افراد نیازمند است و در راستای خدمت به محرومین هر قدمی که برداریم خداوند چندین برابر به ما بر می گرداند و به کارها برکت می بخشد.

کد خبر 947965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha