توزیع و تامین برق پایدار در شیراز با اعمال روش های جایگزین

روغنیان گفت: خوشبختانه در پی آتش سوزی در ایستگاه «ملک مکان» شیراز و استفاده از راه های جایگزین، شاهد توزیع و تامین برق پایدار در شیراز بوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمزه روغنیان»، امروز (شنبه 21 تیر) از اعمال روش های موثر برای جلوگیری از قطع برق در شیراز خبر داد و به خبرنگاران گفت: خوشبختانه در پی آتش سوزی در ایستگاه «ملک مکان» شیراز و استفاده از راه های جایگزین، شاهد توزیع و تامین برق پایدار در شیراز بوده ایم.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس افزود: با مدیریت بار و جابجایی و انتقال بار به ایستگاه های مجاور از اجرای برنامه خاموشی برق در شیراز ممانعت شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی ایستگاه های برق و خطوط در شیراز به شکل شبانه روزی مورد پایش قرار دارند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در کوتاه ترین زمان به آنها رسیدگی شود.

روغنیان اعلام کرد: در ایستگاه های «شهید همت»، امیرکبیر، میانرود، شهدا و  معالی آباد و مناطق برف فروشان و صنایع شیراز، مدیریت بار اعمال شده است.

وی ادامه داد: با همفکری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای راه اندازی برخی دیزل ژنراتورهای بیمارستان‌ها در ساعات اوج بار تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به احتمال وقوع حادثه در تاسیسات گفت: استان فارس ۲۵۰ ایستگاه و پست کاهنده و افزاینده برق دارد که مورد پایش دائم قرار می گیرند اما گاهی حوادث غیر مترقبه می تواند باعث بروز مشکلاتی شود اما تجهیزات ایمنی به روز و آمادگی نیروهای آتش نشان و امدادی شرکت برق منطقه ای استان فارس برای مقابله فوری با این حوادث آماده است.

روغنیان با دعوت از شهروندان به رعایت الگوی بهینه مصرف برق بیان کرد: لازم است تا با بهره وری در مصرف برای عبور از نقطه اوج مصرف برق تابستانی در شیراز با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با اشاره به رسیدگی به ایستگاه «ملک مکان» شیرازعنوان کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت برق منطقه ای فارس و شرکت تعمیرات نیروی برق استان، نصب ترانسفورماتور جایگزین به سرعت انجام شده و تا یک هفته دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 947970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha