اجرای طرح یاری گران زندگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان

ابدالی پور گفت: طرح «یاریگران زندگی» با هدف پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد در کانون‌های مساجد این استان اجرا می‌شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی از شاخص های مهم فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با آسیب های اجتماعی و تقویت فرهنگی، اظهار داشت: تلاش در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی از برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی خاطرنشان کرد:  یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور مسئله اعتیاد است که  پیشگیری از این آسیب باید در اولویت آسیب های اجتماعی قرار گیرد.

 

ابدالی پور بیان کرد: طرح یاریگران زندگی که طبق تفاهم نامه‌ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است با تشکیل کمیته راهبری به‌منظور بهره‌مندی بیش‌ازپیش از ظرفیت مردمی و خودجوش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: در گام نخست این طرح تلاش می شود با برگزاری دوره های آموزشی مربیان توانمند برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه اقشار مختلف مردم درمساجد، تربیت شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان ابراز کرد: این طرح با هدف کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و اعتیاد به مواد مخدر است.

 

وی اظهار کرد: امید می رود با اجرای طرح یاریگران زندگی تحولی عظیم در عرصه کاهش تقاضای مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در کشور  و مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد برداشته شود.

 

ابدالی پور افزود: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مراجعه به پورتال بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir و صفحه اختصاصی کانون فرهنگی هنری مسجد ضمن ثبت‌نام در طرح نسبت به ثبت‌نام در طرح یاریگران زندگی مشارکت خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با شعار «یاریگر هم باشیم» به منظور آگاه‌سازی و افزایش رفتارهای سالم در جمعیت عمومی کشور اجرا می‌شود.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی اجتماعی در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد، گسترش فعالیت‌های داوطلبانه، مشارکت‌های مردمی و اجتماع‌محور با محوریت مسجد در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد را از اهداف اجرای این طرح است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد لرستان اظهار کرد: در پایان این طرح از ۱۰۰ مدیر برتر تقدیر و کمک هزینه عتبات عالیات و مشهد مقدس و همچنین مدرک مربیگری اهدا خواهد شد امید است.

 

کد خبر 948136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha