کودکان کار و خیابانی تحت حمایت بهزیستی قرار می گیرند

ناجی با اشاره به فعالیت کودکان کار و وجود کودک و نوجوان خیابانی، گفت: کودکان کار و خیابانی شناسایی و تحت حمایت بهزیستی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مجتبی ناجی» در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی به موضوع کودکان کار و کودکان و نوجوانان خیابانی در استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: سال گذشته بیش از 200 نفر از این افراد در استان اصفهان شناسایی و برای آن ها تشمیل پرونده شد.

 

معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان افزود: با شناسایی و تشکیل پرونده برای این دسته از کودکان و نوجوانان، سازمان بهزیستی برنامه حمایتی برای آن ها دارد که بازگرداندن آن ها به آغوش خانواده و آشنایان از جمله اقدامات است.

 

وی ادامه داد: این دسته از افراد پس از شناسایی به مراکز نگهداری به مدت 21 روز انتقال داده می شوند تا پس از تشکیل پرونده و شناسایی خانواده شخصی و آشنایان فرصت بازگشت به خانواده فراهم شود و در صورتی که کسی را نداشته باشند در مراکز اقامتی نگهداری می شوند.

 

ناجی با بیان اینکه این دسته افراد در صورت بازگشت در جمع خانواده از حمایت های بهزیستی بهره مند خواهند شد، تصریح کرد: حمایت معیشتی، آموزشی و مهارتی از جمله این خدمات است.

 

وی به حمایت از زنان سرپرست خانوار توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و یادآورشد: بیش از 9 هزار و 800 زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در استان اصفهان هستند که حمایت های شغلی، مسکن و معیشتی دارند و با ارائه تسهیلات بانکی سعی در خودکفایی آن ها است.

 

معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان یادآورشد: تشکیل پرونده و حمایت از زنان سرپرست خانوار به صورت روزانه انجام می شود و آن ها در صف انتظار بررسی و پرونده و نیازسنجی قرار نمی گیرند.

کد خبر 948200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha