۲۰ نقطه پر خطر آسیب های اجتماعی حاشیه شهر دهلران شناسایی شده است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دهلران گفت: تاکنون ۴ منطقه به شدت آسیب خیز در سطح شهرستان و ۲۰ نقطه پر خطر حوزه اسیب های اجتماعی در حاشیه شهر دهلران شناسایی شده است.

«حشمت غلامی» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: مهم ترین آسیب ها در این مناطق اعتیاد، فقر و بیکاری، همسر آزاری و طلاق است، تعداد 308 خانوار بد سرپرست در شهرستان  شناسایی شده که  8 درصد کل جمعیت خانواده های تحت پوشش  را شامل می شود.

 

وی تصریح کرد: کارشناسان در حوزه خط 123، تیم های سیار و مداخله در بحران بهزیستی شهرستان در زمینه بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی در مواردی مانند خودکشی، طلاق، همسر آزاری، کودک آزاری، اختلافات خانوادگی به ارائه خدمات مشاوره ای و حمایتی می پردازد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دهلران گفت: چندین مراکز مشاوره روانشناختی در سطح شهرستان فعال می کنند که در زمینه های مشاوره فردی (اختلالات روانی،پرخاشگری،مشکلات تحصیلی،افسردگی...)خدمات تخصصی ارائه می دهند.

 

غلامی به تیم های  اجتماع محور فعال در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طرح های آگاه سازی(آموزش مهارت های زندگی، آموزش خانواده ،فرزند پروری، آگاه سازی پیشگیری اولیه از اعتیاد ) و شناسایی و ارزیابی مناطق آسیب خیز و آسیب شناسی مناطق مختلف  از طریق این مراکز صورت می گیرد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دهلران عنوان کرد: تعداد  2کلینیک مددکاری اجتماعی در شهرستان فعال است که وظیفه تشکیل پرونده و تهیه گزارش وضعیت معیشتی و اجتماعی خانواده های تحت پوشش و رسیدگی به درخواست های جدید را بر عهده دارند.

 

وی اظهار کرد: تعداد 4 مرکز کاهش آسیب اعتیاد در شهرستان فعالیت می کنند که شامل کمپ اقامتی ترک اعتیاد که وظیفه بستری و درمان و پیگیری وضعیت بهبود یافتگان مواد مخدر را بر عهده دارد، مرکز گذری dic وظیفه شناسایی بیماران اعتیاد تزریقی مشکوک به ایدز و هپاتیت را بر عهده دارد و در زمینه خدمات بهداشتی (تامیت وسایل بهداشتی(باند، الکل، سرنگ ) و خدمات مشاوره گروهی به خانواده این افراد را انجام می دهد و همچنین تیم های امدادرسان وظیفه شناسایی پاتوق ها در نقاط حاشیه شهر را بر عهده دارد و به منظور جلوگیری از خطرات و بیماری های ناشی از تزریق مشترک مواد وسایل بهداشتی دراختیار افراد و بیماران اعتیاد به صورت رایگان قرار می دهند.

 

غلامی افزود: مجموع جمعیت تحت پوشش مستمری بگیر بهزیستی در شهرستان  2328 خانوار است که از این تعداد 1524 خانوار دارای معلول و 802 خانوار اقشار آسیب پذیر کم درآمد و ازکارافتاده هستند و هم اکنون بیش از 250 پرونده در حوزه های مختلف در ردیف پشت نوبت قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز شدید فرزندان خانواده های تحت حمایت در زمینه های معیشت، هزینه های تحصیلی نیازمند استقبال گسترده حامیان و مشارکت خیرین در این زمینه هستیم.

 

 

کد خبر 948249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha