۶۲۰ پرونده تراکتور فاقد پلاک آماده بازدید پلیس راهور است

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: در حال حاضر ۶۲۰ پرونده تراکتور فاقد پلاک در این شهرستان آماده بازدید توسط پلیس راهور است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: طرح پلاک گذاری تراکتورها با همکاری جهاد کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و راهنمایی و رانندگی از سال ۹۳ اجرا شده که تاکنون، ۲۱۰ دستگاه تراکتور در این شهرستان پلاک گذاری شده است.

 


مدیرجهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: در حال حاضر این شهرستان دو هزار و ۶۰۰ دستگاه تراکتور دارد که طی سه ماهه نخست امسال،  ۵۰۰ دستگاه برای پلاک گذاری در این شهرستان مورد بازدید پلیس راهور قرار گرفت.

 


حیاتی با بیان اینکه اینک هر دستگاه تراکتور در فصل برداشت محصول، ۱۸ ساعت کار می کند، عنوان کرد: سهمیه سوخت سه ماهه هر تراکتور، ۸۰۰ لیتر است که این میزان برای انجام کارهای خدماتی و عمده مالک افزایش سوخت بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: یکی از بحث های اخذ سوخت به تراکتورها و مالکان آنان، داشتن پلاک است که رانندگان باید هر چه سریع تر نسبت به این موضوع اقدام کنند.

 


حیاتی از تسهیل هرچه بیشتر در فرآیند این طرح خبر داد و درباره مزیت‌های پلاک‌گذاری تصریح کرد: باید با تسهیل فرآیند پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی، در مسیر تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف این طرح تلاش شود تا مشکلی برای تأمین سوخت این ماشین‌آلات ایجاد نشود چراکه از این‌پس سهمیه سوخت به ادوات کشاورزی سنگین و سبک اختصاص داده ‌شده است.

 


وی با اشاره به اینکه تراکتور داران می‌توانند با ارائه مدارک و مراجعه به‌نظام صنفی کشاورزی، تراکتورهای خود را پلاک گذاری کنند اظهار داشت: با اجرای طرح تراکتورهای کشاورزی، زراعی و باغی باسابقه کمتر از ۲۵ سال پلاک گذاری می‌شوند.

 


وی اضافه کرد: پلاک گذاری تراکتورهای کشاورزی بر اساس برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور و باهدف هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان ادامه داد: در شهرستان شیروان ۱۷ دستگاه کمباین، دوهزار و ۶۰۰ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دستگاه انواع دیگر ادوات کشاورزی وجود دارد.

 


این شهرستان واقع در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

 

کد خبر 948299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha