افزایش ۲ برابری مبتلایان به کرونا در گیلان /وضعیت ۷ شهرستان قرمز شد

سالاری با قرمز خواندن وضعیت نیمی از استان به لحاظ شیوع مجدد کرونا ویروس گفت: تعداد مبتلایان و بستریان ناشی از کرونا در استان نسبت به ماه گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز (یک‌شنبه،۲۲ تیر) در جمع خبرنگاران از روند رو به افزایش بیماری کرونا ویروس در گیلان خبر داد و اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بستری بیماران را در بیمارستان ها افزایش داد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی شدید از روند صعودی افزایش بیماری در استان افزود :  در حال حدود ۳۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه هفت شهرستان از ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، گفت: اگر مردم هشدارها را جدی نگیرند و روند عدم رعایت نکات بهداشتی به همین روال پیش برود ممکن است، تعداد مبتلایان، افراد بستری و همچنین تعداد فوتی های این بیماری افزایش یابد.

 

سالاری با تاکید بر اینکه در این شرایط بسیار حساس نیازمند یاری همه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم، خاطرنشان کرد: کمتر از ۵۰ درصد مردم در مجامع عمومی از ماسک استفاده می کنند،

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد ارایه کنندگان خدمات در صنوف و صنایع ماسک می زنند اذعان کرد: متاسفانه مردم در خیابان‌ها در حالت عادی و حتی راحت تر از روزهای پیش از شیوع کرونا تردد می‌کنند و مشغول دید و بازدید و تفریح و گردش در تفرجگاه ها و اماکن مختلف هستند.

 

وی با اشاره به وضعیت مبتلایان و افراد درگیر با بیماری کرونا ویروس جدید در گیلان، بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان ناشی از ابتلا به کرونا نیز در استان کاهش یافته و افرادی که اخیرا به این ویروس مبتلا شده‌اند، علایمی به مراتب شدیدتر از مبتلایان گذشته دارند.

 

سالاری با تاکید بر اینکه همه مردم باید دقت جدی در اجتماعات داشته باشند، خاطرنشان کرد: در بین مبتلایان گیلانی کرونا، علاوه بر سالمندان، طیف های مختلفی اعم از کودکان، جوانان و میانسالان نیز وجود دارند و همه‌گیری کرونا خلاف تصور اینکه فقط سالمندان مبتلا می‌شوند، در حال پیشروی است.

 

سالاری از اعمال محدودیت ها در برگزاری اجتماعات در استان با تصمیم ستاد استانی پیشگیری از کرونا، خبر داد و اظهار کرد: مراسم‌های عروسی و عزا باید به زمان عادی شدن شرایط موکول شود و در غیر اینصورت اینگونه مراسمات باید به صورت محدود برگزار شوند.

کد خبر 948300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha