پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم آغاز شد

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از میان داوطلبان تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید، دانشجو می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی و تایید ظرفیت دانشجو در سال 1400‏-1399، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز همچون سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور از میان داوطلبان تحصیل در این مجموعه قرآنی دانشجو می پذیرد.

 

این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید تنها به صورت روزانه و از دو طریق آزمون سراسری و سوابق تحصیلی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

 

در مقطع کارشناسی، دانشکده های علوم قرآنی تهران، قم، مشهد، شیراز و اصفهان تنها از طریق آزمون سراسری و دانشکده های علوم قرآنی آمل، بندرعباس، بجنورد، خمین، خوی، زابل، زاهدان، سبزوار، شاهرود، کرمانشاه، مراغه، ملایر و میبد نیز صرفاً به صورت سوابق تحصیلی در رشته علوم قرآن و حدیث دانشجو می پذیرند.

 

همچنین کلیه پذیرش ها در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش سال99 خواهد بود و ظرفیت کل پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید، 720 نفر در مقطع کارشناسی برای کلیه دانشکده ها با احتساب هر دانشکده 40 نفر زن و مرد و 640 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده های علوم قرآنی آمل، تهران، خوی، اصفهان، زابل، زاهدان، شیراز، قم، کرمانشاه، ملایر، مشهد، مراغه و میبد است.

 

لازم به توضیح است، رشته ها و گرایش های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته علوم قرآن و حدیث صرفا در دانشکده میبد و رشته علوم قرآنی با سه گرایش ادبی، اعجاز و مستشرقان در همه 13 دانشکده می باشد.

 

شایان ذکر است، با توجه به صدور دفترچه های پذیرش با سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی 99 در بهمن ماه 98 و عدم درج کدرشته های پذیرش این دانشگاه در آن دفترچه، ظرفیت پذیرش و کد رشته های دانشکده های علوم قرآنی در اصلاحیه های بعدی آن دفترچه درج خواهد شد و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

کد خبر 948334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha