اجرای ۴۰۹۰ فعالیت فرهنگی در فصل بهار  توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس

افتخاری از اجرای ۴۰۹۰ فعالیت فرهنگی در فصل بهار توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «زهرا افتخاری»، امروز (یکشنبه ۲۲ تیر) در جمع خبرنگاران گفت: فصل بهار سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون و انجام فعالیت حضوری، چهار هزار و 90 فعالیت فرهنگی در فضای مجازی برای اعضای کانون فارس انجام شد. 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اظهار کرد: این فعالیت‌ها در قالب فعالیت‌های کتاب محور (کتاب‌خوانی، بحث کتاب، معرفی کتاب)، قصه‌گویی، فعالیت‌های علمی، نمایش، پژوهش، بازی، کاردستی، اوریگامی، شعر‌خوانی و ... انجام شد.

وی با اشاره به تعطیلی مراکز فرهنگی هنری از اسفند ماه سال گذشته با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان، گفت: کانون فارس نیز همچون سایر کانون‌های پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور با فعالیت مستمر در فضای مجازی به تولید محتوا پرداخت و با برگزاری وبینارها و نشست‌های مجازی در جهت تواتمندسازی اعضا و مربیان قدم برداشت.

افتخاری گفت: بر این اساس ۱۳۱ مربی فرهنگی، هنری وادبی و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با تولید بیش از ۷۵۰ فعالیت از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون به اجرای فعالیت در فضای مجازی در قالب فعالیت جهادی پیک امید، پرداختند.

وی افزود: در فروردین سال جاری، فعالیت‌های جهادی پیک امید از حالت داوطلبی خارج شد و براساس شیوه‌نامه معاونت فرهنگی در ۴۲ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، چهار گروه مجازی به تفکیک (کودک دختر - کودک پسر - نوجوان دختر - نوجوان پسر) روزانه فعالیت می‌کنند و تمامی فعالیت‌های حضوری کانون به صورت مجازی توسط مربیان فرهنگی ادبی و هنری برگزار می‌شود که حاصل آن انجام چهار هزار و 90 فعالیت فرهنگی در کنار 672 فعالیت هنری و 538 فعالیت ادبی بوده است.

افتخاری گفت: هر چند از دهم خرداد ۱۳۹۹ مراکز کانون بازگشایی و مربیان در محل کار خود حضور دارند اما اجرای فعالیت‌های مجازی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با دارا بودن ۴۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت هشت مرکز سیار روستایی و ۶ مرکز پستی در سراسر استان به خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مشغول است.

کد خبر 948449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha