حدود یک هزار و ۳۵۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی ماسال هستند

اصلاحی گفت: حدود یک هزار و ۳۵۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده‌ایم که از این تعداد ۸۸۸نفر در حوزه توانبخشی خدماتی را از ما دریافت می‌کنند.

«مجید اصلاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال با گرامیداشت هفته بهزیستی اظهارکرد: سازمان بهزیستی در قالب چهار معاونت توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی و مراکز غیر دولتی خدماتی را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

 

رییس بهزیستی ماسال با اشاره به اینکه به تبع اداره بهزیستی ماسال هم در قالب برنامه‌های کشوری و استانی در خدمت جامعه هدف شهرستان است افزود: حدود یک هزار و ۳۵۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده‌ایم که از این تعداد ۸۸۸ نفر در حوزه توانبخشی خدماتی را از ما دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه به ۵۴۱ نفر از تعداد مذکور، مستمری‌ها و هدف‌مندی‌ها را به صورت ماهانه پرداخت می‌کنیم گفت: حق پرستاری، فیزیوتراپی، هزینه‌های درمانی، پروتز، لوازم توانبخشی ... از دیگر خدماتی است که به جامعه هدف ارائه می‌شود.

 

اصلاحی با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان ماسال بعد از رشت تنها شهرستانی است که دارای مرکز کاردرمانی و گفتاردارانی دولتی و رایگان است تصریح کرد: این مرکز توسط خیرین شهرستانی و استانی راه‌اندازی شده است.

 

رییس بهزیستی ماسال خاطرنشان کرد: ۲ مجتمع غیردولتی، کلینیک مددکاری، مراکز مشاوره، کمپ ترک اعتیاد، مراکز درمانی ترک اعتیاد سرپایی، مراکز شبانه‌روزی خانه کوچک مهر زیر نظر بهزیستی در شهرستان در حال فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود روسای شهرستان، مرکز شبانه‌روزی بهزیستی را ویژه ببینند زیرا نیازمند کمک‌هایی هستند و خیران را به ما معرفی کنند اظهار کرد: مراکز روزانه آموزشی توانبخشی و مرکز اورژانس اجتماعی هم فعالیت‌های متعددی را در شهرستان انجام می‌دهند.

 

اصلاحی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال هرساله حدود ۴۰ نفر از جامعه هدف را تحت پوشش وام‌های خوداشتغالی قرار می‌دهیم افزود: در ابتدا وارد آموزش می‌شوند سپس وام‌هایی به آنها اعطا می‌شود که حدود ۱۴میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت شد.

 

رییس بهزیستی ماسال با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی هم از ظرفیت خیرین استفاده و سبدهای کالا در طول سال تهیه و بین جامعه هدف توزیع می‌کنیم گفت: سالانه حدود ۱۰ مسکن به صورت خودمالکی تحویل جامعه هدف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مسکن‌های خودمالکی جدا از مسکن مهر است تصریح کرد: ماسال جزء محدود شهرستان‌هایی است که مسکن مهر احداث شد و امید است تا چندماه آیندهمابقی واحدها را تحویل معلولان شهرستان دهیم.

کد خبر 948477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha