گرامیداشت هفته عفاف و حجاب از مانور خودرویی بانوان تا برگزاری جشنواره مجازی مد و لباس

پازوکی از اجرای ۵۰عنوان برنامه ویژه هفته عفاف و حجاب به همت ۱۶۵۸پایگاه و حوزه مقاومت در سراسر مازندران خبر داد و گفت: با ترویج سبک زندگی«عفیفانه» درصدد گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی برای ایستادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فرشته پازوکی» امروز(۲۲تیر) در نشست خبری هفته عفاف و حجاب  به 21تیرماه سالروز تهاجم به مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: مردم مشهد در این مسجد برای مخالفت با قانون کشف حجاب، اعتصاب و اعتراض کرده بودند که مأموران رژیم به آن‌ها حمله می‌کنند و معترضین را به خاک و خون می‌کشند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا به گلوله بستن مردم بی‌گناه و متدین مشهدی را سیاست مقابله رضاخان با بی‌حجابی اعلام کرد و افزودحجاب از اواخر قرن19در عهد شاه قاجار در ایران وجود داشت و عمال استکبار در دوران پهلوی برای به دست بازار فروش در ایران و عرضه کالاهای خودشان، شاه این کشور را مجبور به اجرای قوانینی نظیر قانون کشف حجاب کردند تا با سست کردن اعتقادات مردم بتوانند مملکت اسلامی ما را تصاحب کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن به موضوع عفاف و حجاب و سست کردن بنیان خانواده تمرکز خاصی دارد، گفت: امروز همه ما باید به تأسی از شهدای مسجد گوهرشاد، نسبت به پدید بی بندباری و بدحجابی حساس باشیم.

 

پازوکی بابیان اینکه بی‌حجابی پیامدهای اجتماعی و بیرونی دارد، اذعان کرد: آثار زیان‌بار بی‌حجابی خود فرد بی‌حجاب و خانواده‌اش را دچار مشکلات روحی، روانی و جسمی می‌کند. بی‌حجابی مصونیت را از زن می‌گیرد.

 

وی بابیان اینکه درصدد نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستیم و قصد داریم این موضوع مهم را در طول سال پیگیری کنیم و تنها به یک روز بسنده نشود، افزود: تلاش داریم بانوی تراز انقلاب اسلامی را به جامعه معرفی کنیم.

 

 پازوکی امروز دنیا به زن نگاه کالایی دارد و از ظرافت‌های آن برای نمایش سوءاستفاده می‌کند وزنان ایران اسلامی باید بدانند که این فرهنگ برای آن‌ها مشکلات متعددی فراهم خواهد کرد، ادامه داد: غرب سعی دارد با رواج تنوع‌طلبی استفاده ابزاری از بانوان داشته باشند و در این راستا باید بانوان با تأسی از حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) و حضرت زینب (سلام‌الله علیها) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و منویات مقام معظم رهبری باهم افزایی در راستای ترویج عفاف و حجاب گام بردارند.

 

وی خواستار حضور همه فعالان فرهنگی درزمینهٔ عفاف و حجاب به‌صورت عملیاتی شد و افزوددر حوزه عفاف و حجاب نیازمند حمایت همه دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

 

پازوکی از اجرای 50عنوان برنامه ویژه هفته عفاف و حجاب با همکاری هزار و658پایگاه و حوزه مقاومت بسیج خواهران در سراسر استان مازندران خبر داد و افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ها به دو شیوه حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و مجازی در حال اجراست.

 

وی از برگزاری جشنواره مجازی مد و لباس ایرانی اسلامی به میزبانی شهرستان محمودآباد خبر داد و اظهار کرد: حضور در یادمان شهدا و تجدید بیعت با شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم و شهدای هفته عفاف و حجاب، تجلیل ویژه از فرزندان محجبه شهدا، برگزاری مسابقه نقاشی و انشاءنویسی با موضوع شهدا، توزیع بسته‌های فرهنگی عفاف و حجاب بین مسافران و گردشگران، اهدای گل به فروشنده‌های محجبه، برگزاری اردوهای دختران محجبه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در حاشیه نماز جمعه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در 13منطقه آسیب‌پذیر ازجمله برنامه‌های بزرگداشت هفته عفاف و حجاب است.

 

پازوکی بابیان اینکه با ترویج و تبیین سبک زندگی«عفیفانه» درصدد گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی برای ایستادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان انقلاب هستیم، تأکید کرد: با حفظ عفاف و حجاب می‌توانیم ایران اسلامی را از هر نوع گزندی مصون بداریم.

 

وی از برگزاری شب‌شعر«نجابت» خبر داد و افزود: مانور خودرویی بانوان در میدان‌های شهرها و پارکینگ‌ها، راه‌اندازی رادیو حجاب در بازارچه‌ها، برگزاری تریبون آزاد در پارک‌ها، تهیه مستند از خانواده‌های موفق شهدا با عنوان چهل سال فراغ،دوخت رایگان چادر و مقنعه در پارک‌ها، تجلیل از کارگران محجبه، دیدار نخبگان بسیجی با نماینده ولی‌فقیه در مازندران و ائمه جمعه، تولید محصولات چندرسانه‌ای، راه‌اندازی پویش ریحانه و... از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.

کد خبر 948484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha