کاهش شیوع کرونا همراه با کنترل مسائل زیانبار اقتصادی

کبیر گفت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی در فضای کرونا این است که بتواند با اقدامات ضمن کاهش شیوع کرونا میزان خسارت های اقتصادی را نیز کنترل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» ظهر امروز (یکشنبه 22 تیر) در ستاد استانی کرونا اظهار کرد: براساس گزارش هایی که در سطح ملی می رسد متاسفانه در شرایط  شیوع ویروس کرونا جهشی اتفاق افتاده است و میزان سرایت این بیماری در برخی از کشورهای دنیا چند برابر شده است.

 

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: براساس گزارش هایی که از تهران به دست آمده است عمده افرادی که دچار مرگ و میر بر اثر کرونا شدند داری بیماری های زمینه ای بودند.

 

کبیر خاطرنشان کرد: 200 تخت ICU در گلستان وجود دارد که در حال حاضر 150 تختICU  درگیر بیماران کرونایی است و تمام تلاش خود را انجام می دهیم که با کاهش میزان بار بستری بیماران کرونایی بتوانیم به بیماران غیر کرونایی نیز خدمات عرضه کنیم.

 

وی افزود: میزان ورود بیمار به بیمارستان های استان بسیار مهم است و باید شرایطی را فراهم کنیم که ورودی به بیمارستان کاهش یابد.

 

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: در شرایط بحران ممکن است فضا مقداری پیچیده شود رویکرد دانشگاه علوم پزشکی این است که مسائل زیانبار اقتصادی را کنترل کند و در شرایط کنترل شده و نظارت برخی از اصناف به فعالیت خود ادامه دهند.

 

وی به رعایت مصوبات ستاد کرونا تاکید کرد و افزود: تصور اینکه دانشگاه علوم پزشکی می تواند این مشکلات را حل و فصل کند میسر نیست و برای اجرا شدن مصوبات ستاد کرونا همراهی نیاز است.

 

کد خبر 948488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha