۳۱ تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بنگاه های آسیب دیده از کرونا در حوزه فرهنگ و هنر تا پایان تیرماه مهلت دارند با ثبت نام در سامانه کارا از تسهیلات کرونایی بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» امروز یک شنبه با بیان این که تسهیلات کرونایی 24 ماهه و با نرخ سود 12 خواهد بود، اعلام کرد: این تسهیلات در سه سقف 16 میلیون تومان برای کارفرمایان دارای کدکارگاه به ازای هر کارمند یک کارکن شاغل بنگاه، 8 میلیون تومان برای کارفرمایان خویش فرما و 6 میلیون تومان برای آزادکاران فاقد بیمه پرداخت می شود.  

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۷۹ رسته فعالیت زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول طرح دریافت تسهیلات کرونا هستند، اظهار کرد: تا کنون 8 بنگاه آسیب دیده از کرونا (حوزه فرهنگ و هنر) در خراسان شمالی برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا تقاضای خود را ثبت کرده اند. 

 


وی بیان کرد: بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، انصار، حکمت و موسسه اعتباری ملل از جمله بانک هایی هستند که متقاضیان بعد از ثبت تقاضای خود در سامانه کارا و معرفی به بانک مربوطه نسبت به دریافت تسهیلات خود اقدام کنند. 

 


فرخنده افزود: متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

 


گفتنی است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده در بحران کرونا برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است که متقاضیان مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir برای تسهیلات کرونا ثبت نام کنند.
 

 

 

کد خبر 948497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha