۸۳ درصد از مساجد استان زنجان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

صائینی گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها ۷۰ درصد و در آرامستان‌ها ۶۰ درصد است در حالی که ۸۳ درصد مساجد این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، اظهار کرد: 83 درصد از مردم زنجان در معرض بیماری کرونا قرار دارند.

 

محمدرضا صائینی با اشاره به اینکه زنجان در وضعیت قرمز است و اگر به این موضوع توجه نشود، مردم متضرر می شوند، ادامه داد: فعالیت رستوران ها و سفره خانه ها در شرایط حال حاضر باید محدودتر شود.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عزا و عروسی بر شمار مبتلایان کرونا اضافه می کند، گفت: مراسماتی که موجب افزایش بیماران شده و تهدید سلامت عمومی باشد طبق قانون  جرم محسوب می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری چنین مراسماتی تهدیدی برای سلامتی همه افراد جامعه است، گفت: برای برخورد با این تجمعات نیازمند تشکیل تیم عملیاتی هستیم.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بسیج محلات می‌تواند در زمینه ورود پیدا کند، تصریح کرد: این گروه ها می توانند با اطلاع رسانی به مردم به کاهش برگزاری چنین مراسم‌هایی کمک کنند.

 

به گفته صائینی، وسائل حمل و نقل عمومی باید ضدعفونی شوند ولی متاسفانه تاکسی‌ها نیز ضدعفونی داخلی را انجام نداده و تعداد مسافرگیری نیز رعایت نمی‌شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با تاکید برضرورت الکترونیکی شدن فعالیت‌های بانک‌ها ادامه داد: ۷۰ درصد ادارات پروتکل‌ها را رعایت کرده و در نانوایی‌ها هم وضعیت ۸۰ درصد بهتر شده است.

 

به گفته وی، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها ۷۰ درصد و در آرامستان‌ها ۶۰ درصد است در حالی که ۸۳ درصد مساجد این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

 

صائینی با اشاره به رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌ها توسط پیشخوان دولت و ۶۰ ددرصد توسط دفاتر پلیس +۱۰، گفت: پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌و‌نقل شهری ۶۲ درصد و در حمل‌و‌نقل برون شهری ۵۳ درصد رعایت می‌شود در حالی که تنها ۴۳ درصد پاساژها این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

 

وی گفت: ۶۵ درصد خدمات بیمه، ۷۹ درصد داروخانه‌ها و ۶۳ درصد مطب‌ها در زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که باید این میزان افزایش یابد.

کد خبر 948502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha