استفاده شهرداری شیراز برای تقویت شهرداری الکترونیک در بحران کرونا

اسکندرپور گفت: شهرداری شیراز از چالش کرونا به عنوان یک فرصت برای توسعه شهرداری الکترونیک استفاده کرد تا حضور شهروندان در شهرداری به حداقل ممکن برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (یکشنبه 22 تیر) در مراسم آغاز پویش «من هم ماسک می زنم» در سطح شهر شیراز گفت: شهرداری شیراز در مورد سلامت شهروندان، حساسیت نشان داده است و تمام امکانات خود را برای مقابله با کرونا بسیج کرده است.

شهردار شیراز افزود: شهرداری شیراز از 10 اسفند سال گذشته با صدور بخشنامه دورکاری کارکنان خود زودتر از سایر دستگاه های دولتی اقدام کرد.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز از چالش کرونا به عنوان یک فرصت برای توسعه شهرداری الکترونیک استفاده کرد تا حضور شهروندان در شهرداری به حداقل ممکن برسد.
 

اسکندرپور با اشاره به موج دوم کرونا بیان کرد: بر اساس پروتکل های اعلامی، سمپاشی ها و ضد عفونی کردن ها به صورت هدفمند در جاهای خاصی از شهر شیراز به انجام می رسد.
 

وی ادامه داد: استفاده از ماسک در مقابله با موج دوم کرونا از اهمیت ویژه برخوردار است و شهرداری شیراز در کنار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ستاد کرونای استان استفاده از ماسک را جدی گرفته و پویشی برای آن در سطح شهر راه اندازی کرده است.
 

شهردار شیراز تاکید کرد: بر این اساس پویش «من هم ماسک می زنم» با حضور 200 نفر از کارکنان شهرداری و به صورت گروه های مختلف در نقاط مختلف شهر شیراز راه اندازی شده که مردم را به استفاده از ماسک دعوت می کنند.
 

وی افزود: اگر در اسفند سال گذشته شهر شیراز در مهار کرونا موفق بود به دلیل مشارکت و در خانه ماندن مردم بود و اکنون بار دیگر مردم باید مردم با ماسک زدن و رعایت موارد بهداشتی به مقابله موفقیت آمیز با کرونا بروند.
 

اسکندرپور با تاکید بر لزوم مراقبت شهروندان از یکدیگر در این شرایط حساس عنوان کرد: ماسک زدن هر کدام از ما از دیگران محافظت می کند و شهروندان و بخش های اقتصادی اگر یک تا 2 هفته همکاری و همراهی کنند در ماه های آتی مجددا گرفتار مقابله شدید با کرونا نخواهیم بود.
 

وی با اشاره به تعطیلی مترو و اتوبوس در شیراز گفت: تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی برای شهروندان و ساکنان شهرک های اطراف برای تردد به محل کار مشکلاتی ایجاد کرده اما این تصمیم یک مصلحت برای حفظ سلامت عامه مردم بوده است و اگر یک هفته تمام شهروندان همکاری لازم را برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند نیاز به تمدید دوباره تعطیلی ناوگان نخواهد بود.
 

 

کد خبر 948532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha