بنگاه‌های فاقد بیمه برای تسهیلات کرونا ثبت نام کنند

علیزاده از آغاز ثبت ‌نام بنگاه‌های فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کسب و کارها و افراد متقاضی تسهیلات کرونا که بیمه نیستند، می توانند برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کنند.

«رضا علیزاده بیرجندی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: اصناف تاکنون فقط برای دریافت تسهیلات، در سامانه کارا ثبت نام کرده اند ولی تاکنون هیچ حمایتی از این کسب و کارها نشده است.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی از ثبت‌نام بنگاه‌های فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا از امروز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کسب و کارها و افراد متقاضی تسهیلات کرونا که بیمه نیستند، می توانند برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کنند.

 

علیزاده بیان کرد: از  روز گذشته ثبت نام کسب و کارها و افراد متقاضی که بیمه نیستند در خراسان جنوبی آغاز شده است، لذا چه مشاغل خویش فرمایی و چه کارگاهی که نیروهای کارگری دارند می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

 

وی از تمدید ثبت‌نام مشمولان این تسهیلات تا ۳۱ تیرماه در استان خبر داد و گفت: واحدهای کسب و کار در ۱۴ رسته شغلی در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس شیوه‌نامه این تسهیلات برای واحدهای فعال ۱۲ میلیون تومان به ازای هر نفر پرداخت می شود، گفت: برای کسب و کارهایی که براساس پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده ۱۶ میلیون در نظر گرفته شده است.

 

علیزاده  خاطرنشان کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهرماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

 

 

کد خبر 948575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha