خبرگزاری شبستان در حوزه تخصصی دین می‌تواند منبع مورد اعتماد دیگر رسانه‌ها باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت:خبرگزاری شبستان در حوزه تخصصی دین می‌تواند منبع خوب و مورد اعتماد دیگر رسانه‌ها باشد و با بهره‌مندی از دانشمندان دینی در تولید محتوا نیز پاسخگوی سوالات و شبهات جامعه به ویژه نشر اسلام ناب محمدی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حجت‌الاسلام علی کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستانهای تهران گفت: خبرگزاری شبستان می تواند منبع خوب و مورد اعتماد دیگررسانه ها در حوزه اطلاع رسانی دینی باشد. اهم این مصاحبه به شرح زیر حضورتان تقدیم می گردد:

 

انتظار جنابعالی از رسانه های دینی چه می باشد؟

یکی از کارکردهای رسانه، آموزش، تبلیغ و ترویج پیام های دینی است. بستر رسانه می تواند کانونی برای حرکت مردم در راستای ترویج دین و کارکردهای عبادی، سیاسی، تبلیغی، آموزشی، تربیتی،  باشد و در عصرحاضر و با توجه به گسترش وتنوع فضای رسانه و باعنایت به ذوق مخاطبین برنامه های خود را به روزکند.

 

نقش رسانه های دینی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی چقدر تاثیر گذار می تواند باشد؟

رسانه ها می بایست بارصدوشناسایی تهاجم فرهنگی به تبین آن پرداخته وبااستفاده ازاندیشمندان حوزه دین به مقابله به آن بپردازندوالبته باتقویت باورها و به تعبیرامام رضا(ع)که می فرمایند:اگرمردم زیبایی های کلام مارابدانندبه مامی پیوندندلازم است بااستفاده ازعلماودانشمندان دینی زیبایی های معارف اسلام واهل بیت تبین تاجوانان راازتهاجم فرهنگی ودین گریزی نجات دهند.

 

با توجه به اینکه مساجد و کانون های مساجد می توانند در جهت تقویت ایمان و دینداری جوانان موثر هستند برای تقویت کانون های مساجد در این مورد راهکار شما چه می باشد؟

کانون های فرهنگی هنری مساجد باشناخت زوایای مختلف جوانان و رویکردهای آنان و با استفاده ازنظرات جوانان برای تربیت نسلی پاک براساس مسجدمحوری برنامه ریزی کند و بافعال نمودن فعالیت هایی که جوانان به آن علاقه دارند، مانند:حضوردرفعالیت های اجتماعی وفرهنگی ودینی تلاش کنند، البته حضورکارشناسان مجرب وآموزش دیده درحوزه جوانان می تواند در تقویت باورهای دینی این نسل موثرباشد.

 

آیا معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه ها، در جهت جذب گردشگر در شهر شما کیفیت مطلوب دارد؟

باتوجه به تاریخ شهرری و وجود شخصیت های دینی و علمی مانند حضرت عبدالعظیم حسنی و شیخ صدوق و امامزادگان واجب التعظیم که شاهد هستیم شیعیان از سراسر دنیا به زیارت این بزرگان می آیند و توصیه امام هادی (ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی که یکی محدثین و یاران امامان معصوم (ع) و قرار گرفتن شهرری در مسیر حرم امام خمینی (ره) و شهدای بهشت زهرا جاذبه های زیادی دارد و رسانه های دینی در زمینه معرفی این شخصیت ها و اماکن و جذب گردشگر نقش مهمی دارند.

نظر شما درباره فعالیت خبرگزاری شبستان به عنوان خبرگزاری حوزه دینی چه می باشد؟

خبرگزاری شبستان که در حوزه تخصصی دین حرکت می کند می تواند منبع خوب و مورد اعتماد دیگر رسانه ها باشد و با تولید خبر در عرصه دین و هم در تولید محتوا با بهرهمندی دانشمندان دینی در پاسخگویی به سوالات و شبهات جامعه و به ویژه نشر اسلام ناب محمدی تلاش کند و بحمدالله توانسته در این سالهای اخیر نقش خوبی در این زمینه داشته باشد و عملکرد فعالان فرهنگ دینی را منعکس کند.

کد خبر 948612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha