بحث آسیب های اجتماعی به صورت ویژه در کمیسیون اجتماعی مورد رسیدگی قرار می گیرد

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با بحث آسیب های اجتماعی گفت: بحث آسیب های اجتماعی به صورت ویژه در کمیسیون اجتماعی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

«ولی اسماعیلی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اجتماعی پنج کمیته تخصصی آسیب های اجتماعی، ساماندهی حقوق و دستمزد، ساماندهی قراردادهای معین و پیمانی، کمک به اجرای قانون حمایت از ایثارگران و معلولان و ساماندهی قانون خدمات کشوری و قانون کار تشکیل شده است.

 

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در واقع کمیسیون اجتماعی مهمترین اولویت های خود را در قالب این پنج کمیته مورد پیگیری قرار می دهد و در این رابطه چه در بعد قانون گذاری و چه نظارت بسیار جدی است.

 

وی با تاکید بر حل مشکلات و آسیب های اجتماعی در کشور گفت: در کمیته آسیب های اجتماعی بحث اعتیاد، طلاق، بیکاری، ازدواج، حاشیه نشینی و فضای مجازی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در این رابطه زیرمجموعه ها و مسایل ریز به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

اسماعیلی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در سخنان شان بر بحث آسیب های اجتماعی و خطری که از این بابت متوجه جامعه است، تاکید دارند. ما نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با توجه به بحرانی که ممکن است آسیب های اجتماعی متوجه جامعه کنند، این مسایل را مورد رسیدگی قرار خواهیم داد و برای حل آنها تلاش می کنیم.

 

وی بیان کرد: به هر حال وضعیت اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و فضای مجازی مسایلی است که در حال حاضر در کشور آمارشان بالا رفته است و باید برای حل تمامی این مشکلات عزم جدی ای وجود داشته باشد البته پرداختن به این مسایل و حل آنها نیازمند کار کارشناسی دقیق است که ما با نهادها و مجموعه های اجرایی در نشست های تخصصی آنها را مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جامعه ای سالم و به دور از آسیب های اجتماعی داشته باشیم، باید قوای سه گانه و سایر دستگاه ها و نهادها با همکاری با یکدیگر در این زمینه تلاش کنند./

کد خبر 948722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha