جوانان مومن و انقلابی مراقب باشند در فضای مجازی دچار انحرافات اخلاقی و اعتقادی نشوند

آیت‌الله تحریری گفت: امروز با وجود فضای مجازی که نقش مهمی در انحرافات اخلاقی و اعتقادی دارد، جوانان مومن بسیار باید مراقب باشند که فریب‌های شیطانی آنها را به سوی گمراهی و انحطاط سوق ندهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در حوزه علمیه سپهسالار به سخنرانی پرداخته و گفت: بندگان شایسته خداوند دارای ویژگی‌های خاص و اساسی هستند.

آیت‌الله تحریری با استناد به روایتی از امام رضا(ع) عنوان کرد: بندگان شایسته خداوند همواره در مسیر خیر  تلاش و حرکت دارند و با استفاده درست از زمان حتی تهدیدها را نیز به فرصت‌ تبدیل می‌کنند.

استاد برجسته حوزه گمراهی عامل تهدید انسان است، اظهار کرد: مسیر خلاف و اشتباه انسان را به سوی سقوط و خسارت می‌کشاند تا اینکه به پایین‌ترین درجه خسارت برسد، زیان‌کارترین انسان‌ها افرادی هستند که با اینکه در مسیر سقوط قرار دارند فکر می‌کنند که در مسیر درست حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی در مقابله با بلایا و مصایب صبور هستند و از تهدیدها به خوبی عبور می‌کنند، ابراز کرد: امروز که ویروس کرونا برای کل دنیا تهدید است طلاب حوزه علمیه در کشور ما از فرصت استفاده کردند که به مردم خدمت کنند.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه دوران جوانی بهترین زمان برای رسیدن کمال است، گفت: جوان مومن و انقلابی در مسیر حق با استفاده از فرصت‌ها و تهدیدها می‌تواند در خود و جامعه تحولاتی برای رسیدن به سعادت ایجاد کند.

آیت‌الله تحریری افزود: امروز با وجود فضای مجازی که نقش مهمی در انحرافات اخلاقی و اعتقادی دارد، جوانان مومن بسیار باید مراقب باشند که فریب‌های شیطانی آنها را به سوی گمراهی و انحطاط سوق ندهد.

 استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان حقیقی امام زمان(عج) را ناظر بر اعمال خود می‌بینند، ابراز کرد: اویس قرنی از جمله کسانی بود که پیامبر(ص) را ناظر بر اعمال خود می‌دید، چنین افرادی با شنیدن ندای حق مسیر کمال را انتخاب می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما باید این را باور کنیم که حرکت در مسیر حق سبب رسیدن به کمال و سعادت است، به همین دلیل از فرصت و زمان عمر خود بهترین استفاده را برای ذخیره نیکی در آخرت داشته باشیم.

کد خبر 948869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha