ضرورت توجه خیرین به ساخت هنرستان ها

جعفری با بیان اینکه توجه به حوزه فنی و حرفه ای ضروریی است گفت: امیدورایم با ورود خیرین به عرصه ساخت هنرستان ها مشکل اشتغال با تربیت نیرو حل شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان،‌ «سید محمدرضا جعفری» در نشست خبری که با موضوع ترویج و توسعه مراکز فنی و حرفه ای برگزار شد گفت: زیربنای توسعه کشور آموزش و تربیت نیروی انسانی است.

 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز افزود: کشور در برخی از بخش ها دچار مشکل است که یکی از دلایل آن نبود افراد متخصص است.

 

وی با یاد آوری بر اینکه مشکل کشور کمبود آموزش های مهارتی و افراد ماهر  است‌ تصریح کرد: توجه به حوزه فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال برای جوانان ضروریی است.

 

وط تصریح کرد: نبود افراد ماهر یکی از مشکلات کشور است، امیدورایم با ورود خیرین به عرصه ساخت هنرستان های فنی و حرفه ای مشکل اشتغال با تربیت نیرو حل شود.

 

وی درباره سرانه آموزشی گفت: سرانه استاندارد باید 8.4 باشد اما اکنون 5.4 است اما در برخی از استان ها این سرانه به 2.2 هم می رسد.

 

جعفری تصریح کرد:خیرین در ساخت هنرستان ها کمتر فعال هستند، بیشتر به سمت ساخت  مدارس دبستانی و راهنمایی تمایل دارند. چون هنرستان ها بزرگ هستند و نیاز به تجهیزات و کارگاه دارند، کمتر مورد استقبال قرار می گیرد اما خیرین می توانند با شراکت هم هنرستان بسازند.

 

وی همچنین از راه اندازی یک کارگروه  فنی و حرفه ای در مجمع خیرین مدرسه ساز خبر داد.

کد خبر 948872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha