برگزاری مانور پدافند غیر عامل در حوزه پدافند سایبری در شرکت گاز استان هرمزگان

مانور پدافند غیر عامل در حوزه پدافند سایبری در شرکت گاز استان هرمزگان و با محوریت واحد فناوری اطلاعات، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، مانور پدافند غیر عامل در حوزه پدافند سایبری در شرکت گاز استان هرمزگان و با محوریت واحد فناوری اطلاعات این شرکت و با همکاری برخی واحد ها جهت مقابله با شرایط اضطراری ، برگزار شد.

 

« حمید رضا ناصری »، رئیس واحد فناوری اطلاعات شرکت گاز استان هرمزگان در حاشیه برگزاری این مانور تصریح کرد: به منظور سنجش میزان آمادگی واحد فناوری اطلاعات در حفظ، پایداری  و در دسترس پذیری سامانه های صنعتی و هم چنین ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل، سناریو مانوری توسط واحد فناوری اطلاعات  و با همکاری برخی واحد های شرکت گاز استان هرمزگان در هفته جاری برگزار شد.

 

وی بیان کرد: سنجش میزان پاسخگویی واحد اندازه گیری و مانیتورینگ گاز در مواقع بحران،افزایش آگاهی پرسنل و بهبود مهارتی کارکنان در مواجهه با شرایط اضطراری و مدیریت بحران و هماهنگی هرچه بیش تر و بهتر میان کمیته بحران، پدافند غیر عامل، پرسنل واحد فناوری اطلاعات و حراست در شرایط اضطراری  از دیگر  اهداف برگزاری این مانور است.

 

ناصری اظهار کرد: در این مانور، عملیات بازیابی سیستم عامل و نرم افزار یکی از سامانه های صنعتی با موفقیت انجام گرفت و طی آن سرور اصلی از سرویس خارج و عملیات بازیابی نرم افزار و اطلاعات در سرور پشتیبان صورت پذیرفت.

 

گفتنی است، این مانور با حضور رئیس امور مالی و پشتیبانی، رئیس و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات، رئیس و کارشناس واحد حراست، رئیس و کارشناس اندازه گیری و توزیع گاز و نماینده واحد HSE شرکت گاز استان هرمزگان، برگزار شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 948879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha