خیرین با هنرستان سازی شاخه های مهارتی را احیا کنند

صباغیان گفت: باید خیرین با هنرستان سازی آبروی رفته رشته های کاردانش و فنی حرفه ای را بازگردانند. متاسفانه حاضرند فرزندانشان دکتر شوند اما بیکار بمانند اما رشته های مهارتی نرود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «وحید صباغیان » در نشست خبری که با موضوع ترویج و توسعه مراکز فنی و حرفه ای برگزار شد گفت: در آستانه 18 سالگی خیریه همره هستیم، در این ۱۸ سال همرهی تمام دوستان و بزرگان را دیده ایم.

 

مدیرعامل موسسه خیریه همره افق قریب  افزود: دراین سال ها پروژه کوچک و بزرگ ساخته ایم‌. در مراجعات به مناطق کوچک عدم وجود اشتغال و مهاجرت را شاهد بودیم، همان موقع هم رشته های کارو دانش مصوب شد. ما به فکر اجرای پروژه های آموزشی هنرستانی افتادیم.

 

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با کمبود بودجه برای ساخت مدرسه مواجه است که خیرین کمک می کنند تا این مشکل حل شود. ساخت مدرسه توسط خیرین اهمیت دارد اما نگهداری از مدرسه و معلم از ساخت مدرسه اهمیتش بیشتر است.

 

صباغیان تصریح کرد: الگوی ما ساخت مدرسه غیردولتی بدون شهریه است. خیری که یک میلیارد هزینه کرده است می تواند اداره مدرسه را هم‌متولی شود. مدارسی که می سازیم به جهت کمک به وزارت آموزش و پرورش به صورت غیردولتی در مناطق محروم است. دانش آموزان رایگان تحصیل می کنند.

 

مدیرعامل موسسه خیریه همره افق قریب تصریح کرد:در کشور ما حوادث طبیعی زیاد است‌. وقتی سیل و زلزله رخ می دهد باید به جای ساخت مدرسه یک کلاسه و دوکلاسه هنرستان بسازیم. وقتی می گویم هنرستان خیرین یک مدرسه بزرگ با کارگاه ها را فرض می کنند.اما ما الگو ساخت هنرستان های کوچک در روستاها را اجرا می کنیم. خیرین را هم به ساخت این نوع هنرستان تشویق می کنیم.

 

وی بیان کرد: از نیروهای بیکار با مدارک دکتری با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در مدارسی که می سازیم استفاده می کنیم.خیرینی هم داریم که تمایل دارند هزینه تحصیل بدهند اما ما کار هدفمند می کنیم خیر وقتی کمک می کند همزمان به اشتغالزایی آن منطقه و وضعیت معیشیت دانش آموزان و معلم ها هم کمک می کند.

 

صباغیان گفت: اولین مدرسه شبانه روزی غیردولتی در منطقه هریس راه اندازی کردیم که خیرین این مدرسه را اداره می کنند و تحصیل رایگان است.

 

وی تاکید کرد: باید آبروی رفته رشته های کاردانش و فنی حرفه ای را بازگردانیم. متاسفانه حاضرند فرزندانشان دکتر شوند اما بیکار بمانند اما رشته های مهارتی نرود. این در حالی است که  بالای ۹۰ درصد افرادی که رشته های  مهارتی فارغ التحصیل شده اند، شاغل هستند.

وی با بیان اینکه تعداد هشت هنرستان تاکنون ساخته ایم گفت: در مناطق محروم هرمزگان، قزوین، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خراسان شمالی هنرستان راه اندازی کرده ایم.تعداد 700 جمعیت دانش آموزی و 180 معلم هم داریم.

 

کد خبر 948880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha