ممنوعیت اقامه نماز عید قربان در اماکن روباز عربستان

مقامات عربستان از ممنوعیت اقامه نماز عید فطر در اماکن روباز خبر داده و گفتند: نماز تنها در مساجد تعیین شده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مصراوی»، مقامات عربستان اعلام کردند:  با توجه به شرایط کنونی کشور و مقابله با ویروس کرونا، برای نخستین بار نماز عید قربان در اماکن رو باز برگزار نمی شود.

 

 

شیخ «عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ»، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان گفت: به وزارتخانه های مناطق مختلف عربستان اعلام شده نماز عید قربان امسال را تنها در مساجد و اماکنی که مهیا شده برگزار کنند و به هیچ عنوان نماز عید قربان در اماکن روباز در شرایط کرونا برگزار نمی شود.

 

وی افزود: نماز عید قربان امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی تنها در مساجدی که تعیین شده، برگزار می شود.

 

گفتنی است، با توجه به شیوع ویروس کرونا در عربستان، نماز عید فطر نیز در مساجد برگزار نشد و تنها بعد از نماز صبح از بلندگوهای مساجد صدای تکبیر به گوش شنیده شد.

 

بعد از دو ماه تعطیلی به دلیل ویروس کرونا، مساجد در عربستان بازگشایی شد و پس از آن نمازگزاران برای اقامه نماز در مساجد باید پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

نماز جمعه نیز در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان  برگزار می شود و پیش از ورود به مسجد تب نمازگزاران سنجیده می شود تا از شیوع  ویروس کرونا جلوگیری شود.

کد خبر 948985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha