بازگشایی مساجد بزرگ لندن از روز ۴ مرداد

چند مسجد بزرگ در لندن قرار است درهای خود را از روز ۲۵ جولای به روی نمازگزاران باز کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «5pillarsuk»،چند مسجد بزرگ در لندن قرار است درهای خود را در روز 25 جولای (شنبه 4 مرداد) به روی نمازگزاران باز کنند.

 

هفته گذشته کمیته هماهنگی مساجد و مراکز اسلامی در لندن برای بررسی اینکه آیا بازگشایی مساجد با توجه به موقعیت کنونی شیوع ویروس کرونا ایمن هست یا نه تشکیل جلسه داد.

 

تصمیم کمیته مبنی بر این بود که اهمیت حفظ زندگی افراد به ویژه با توجه به خطر بالای ابتلا به کرونا در میان جوامع از اهمیت اساسی برخوردار است.

 

کمیته هماهنگی مساجد و مراکز اسلامی در لندن در نهایت به این نتیجه رسید که بازگشایی مساجد برای برگزاری نمازهای جماعت را از روز 25 جولای در دستور کار قرار دهد.

 

این در حالی است که درهای برخی از مساجد از روز گذشته (دوشنبه 23 تیر) به طور آزمایشی به روی تعداد محدودی از نمازگزاران باز شد.

 

این کار برای کمک به تضمین امنیت سلامت نمازگزاران و دیگر شهروندان انجام شد.

 

مرکز فرهنگی اسلامی و مسجد مرکزی لندن،مرکز اسلامی غرب لندن،خانه رفاه مسلمانان،مرکز میراث فرهنگی- اسلامی المنار،مسجد التوحید و مسجد نجاشی از جمله مراکزی هستند که درهای آنها از روز 25 جولای به روی نمازگزاران باز می شود.

 

دولت بریتانیا پیش از این برای بازگشایی مساجد در سراسر این کشور از روز چهارم جولای چراغ سبز نشان داده بود و بسیاری از مساجد بر اساس همین رویکرد در حال حاضر با رعایت محدودیت های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در حال فعالیت هستند.

کد خبر 949048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha