وضعیت سفید در استان های فلسطین/ مساجد این استان ها همچنان باز است

معاون وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین تاکید کرد که مساجد استان هایی که در وضعیت سفید قرار دارند همچنان باز خواهند بود، اما نماز جمعه در آن اقامه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الشروق»، «حسام ابوالرب»، معاون وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: تمامی مساجد استان های «اریحا، طولکرم، جنین، قلقیلیه، سلفیت و طوباس» که در وضعیت سفید قرار دارند، باز هستند و تنها نماز و خطبه جمعه تا صدور تعلیمات جدید در این مساجد اقامه نمی شود.

 

 

وی افزود: برای حفظ سلامت نمازگزاران، هر فردی باید سجاده شخصی با خود داشته باشد، ماسک به صورت بزند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از دست و روبوسی کردن خودداری کند.

 

حسام ابوالرب از ائمه مساجد و موذنان خواست نمازگزاران را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق کنند و از آنان بخواهند فاصله گذاری اجتماعی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کنند.

 

وی افزود: مناطق و روستاهای استان هایی که ویروس کرونا در آن شیوع دارد همچنان بسته باقی خواهند ماند و نماز در این مساجد اقامه نخواهد شد تا زمانی که با هماهنگی استانداری وضعیت سفید اعلام شود.

 

معاون وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اظهار کرد: استان های «الخلیل، بیت لحم؛ قدس، رام الله، الیره و نابلس» همچنان با ویروس کرونا درگیر هستند و به همین دلیل درهای مساجد در این استان ها همچنان بسته باقی خواهند ماند.

کد خبر 949195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha