مجموع بیماران بستری در استان اردبیل به رقم ۲۶۶ نفر رسید / با تداوم وضعیت قرمز ۱۵ رسته شغلی تعطیل اعلام شد

حبیب زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۵۳ بیمار دیگر مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به رقم ۲۶۶ نفر رسید.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته با بستری شدن 53 بیمار دیگر مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به رقم 266 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه 3 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند و 42 بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: طی این مدت 28 بیمار نیز پس از بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده یادآور شد: طبق تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان اردبیل با تداوم وضعیت قرمز در این شهرستان از امروز 24 تیرماه 15 رسته شغلی به دلیل وخیم شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تعطیل اعلام شد.

 

وی افزود: کلیه تالارهای پذیرایی، آموزشگاه ها، کتابخانه های عمومی، مهد کودک، سالن های سینما، نمایش، موزه ها، مراکز تفریحی، ورزشی، استخرهای سرپوشیده، گیم نت، شهر بازی، سالن های بدنسازی و موارد مشابه که فعالیت آنها مستلزم تجمع افراد است، تعطیل خواهد بود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: همه آرایشگاه های مردانه و سالن های زیبایی زنانه نیز به طور کامل تعطیل است.

 

حبیب زاده اعلام داشت: مراجعه مکرر به مراکز درمانی با کوچکترین علایم سرماخوردگی یکی از آسیب های جدی به مردم در خصوص شیوع بیماری کرونا است و از شهروندان درخواست می شود خودسرانه به مراکز کرونایی مراجعه نکنند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهروندان از حضور در اجتماع های غیرضروری و مراسم های عروسی و عزا خودداری کنند و در صورت امکان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کمترین زمان ممکن در این مراسم های حضور داشته باشند.

 

حبیب زاده ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده مداوم از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می تواند زمینه ابتلا به بیماری کرونا در سطح جامعه را تا حدود زیادی کاهش دهد.

کد خبر 949260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha