بیش از ۱۷۱ میلیون ریال تسهیلات به کمپ های ترک اعتیاد آستارا پرداخت شد

خورشیدی با بیان اینکه سال جاری ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض به کمپ های ترک اعتیاد برای خرید تجهیزات پرداخت شد،گفت: : سال گذشته ۲۰ معتاد بهبود یافته تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «فریبرزخورشیدی» امروز(سه شنبه، ۲۴ تیر) در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در محل این اداره برگزار شد،اظهارکرد: سازمان بهزیستی در حوزه های توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری از بیماری و اعتیاد و مشارکت ها فعالیت دارد.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه این اداره به ۳۹۸ زن سرپرست مستمری پرداخت می کند،افزود: ۴۰ زن سرپرست خانوار نیز برای دریافت مستمری پشت نوبت هستند.

 

وی به فعالیت ۱۰ مهد کودک، ۲ روستا مهد، ۲ مرکز رفاه در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: در مرکز رفاه کودک از خردسال تا فرزند ۱۲ ساله نگهداری می شود.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه بهزیستی آستارا ۳۵ کودک بی سرپرست تحت پوشش دارد،خاطرنشان کرد: بهزیستی ماهیانه به این کودکان بی سرپرست ۷ میلیون ریال پرداخت می کند.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه ۴۹ دانشجو و ۱۵۰ دانش آموز از حمایت های بهزیستی این شهرستان بهره مند هستند،افزود: برای نگهداری ۳۰ معلول مرکز سعادت، ماهانه ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به ازای هر نفر و به هر ماه به ۳۳ معلول ذهنی مرکز سامان و سارا ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال پرداخت می شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین به ۲۰ معلول تحت پوشش در خانه ماهیانه به ازای هر نفر ۲۳۰ هزار تومان پرداخت می شود.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲۰ مورد و امسال نیز ۳۰ مورد تقاضای طلاق توافقی در شهرستان آستارا به ثبت رسیده است، گفت: کارشناسان اداره بهزیستی با روش های مختلف مشاوره و روانشناسی برای تغییر نظر زوجین از طلاق توافقی اقدام می کنند.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا از ضدعفونی و پایش کمپ های ترک اعتیاد برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض به این کمپ ها برای خرید تجهیزاتی نظیر تب سنج و مواد شوینده پرداخت شد.

 

وی تصریح کرد: با کمک روانشناسان طرح پیشگیری از اعتیاد در محله هایی همچون تله سیفی، رحیم محله لوندویل و شهرک عباس آباد اجرا می شود.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه در سه کمپ ترک اعتیاد ۵۴ معتاد نگهداری می شود، افزود: سال گذشته ۲۰ معتاد بهبود یافته و دارای مدرک فنی و حرفه‌ای، با دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی این اداره، مشغول به کار شدند.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا ادامه داد: معتادان بهبود یافته با دریافت تسهیلات در زمینه های نقاشی ساختمان، مرغ فروشی، زنبورداری، سوپر مارکت، درب و پنجره سازی و سیم کشی ساختمان مشغول به کار شدند.

 

خورشیدی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۳۲۷ کودک در طرح شنوایی و سه هزار و ۹۲۵ کودک در طرح بینایی غربالگری شدند،گفت: در سال جاری ۲۹۰ کودک در طرح شنوایی غربال شده اند و طرح بینایی از ۲۵ تیر سال جاری آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 949382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha