رشد ۲۳۵ درصدی درآمد مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی

رفیعی گفت درآمد مراکز نیکوکاری استان در سه ماهه ابتدای امسال با ۱۱ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۵ درصد رشد دارد.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه تاکنون ۶۸ مرکز نیکوکاری در استان با هدف مشارکت خیران در خدمت‌رسانی به نیازمندان راه‌اندازی شده است، گفت: در سه ماهه سال جاری ۱۱ میلیارد ۴۳۳ تومان کمک از خیران جمع آوری کردند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کمک‌های جمع‌آوری شده ۲۳۵ درصد رشد داشته است.  
 

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: از این میزان ۲ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان کمک نقدی، هفت میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خدمات بوده است.

 

وی یادآور شد: مجموع درآمد سه ماهه سال گذشته مراکز نیکوکاری استان سه میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان بوده است.

 

رفیعی با تاکید بر اینکه درصد سهم مراکز نیکوکاری از کل درآمدهای استان ۴۷ درصد است، ادامه داد: بیشترین درآمدهای مراکز نیکوکاری استان خراسان جنوبی مربوط به شهرستانهای طبس، قاین و بیرجند است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: تعداد مراکز هدفگذاری شده درسال جاری ۸۰ مرکز است که ایجاد مراکز جدید تخصصی شامل کارآفرینی و سرپناه در دستور کار امسال خواهد بود.

 

وی به برگزاری طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۴۷ حامی جدید توسط مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون برای حمایت از ۲۳۳ یتیم و فرزند محسنین جذب شده است.

 

رفیعی به اهداف مراكز نيكوكاری اشاره کرد و افزود: شناسایی،ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگزار از جمله خیرین وموسسات خیریه به منظور استفاده ی بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومین، برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومین وتکریم آنان، ایجاد همبستگی،تکامل و توازن اجتماعی در جامعه وارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و طراحي ،استقرار و مديريت شبكه هاي نيكوكاري با تمركز بر محله وبا محوريت مسجد محله جزو اهداف این مراکز است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری استان با ارائه خدمات در زمینه جهیزیه، کمک معیشت، درمان، فرهنگی، مسکن و اشتغال آماده بهره‌گیری از ظرفیت آحاد جامعه در رفع فقر و محرومیت هستند.

کد خبر 949418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha