آغاز عملیات ساخت راه جدید روستای رشوانلو

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان گفت: عملیات اجرایی ساخت راه جدید روستای رشوانلو بخش مرکزی این شهرستان از هفته جاری آغاز شده که انتظار می رود در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد.

«حمید جوان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: تاکنون مردم روستا از راه فرعی عبور می کردند که با توجه به مشکلات بارندگی و سیلاب، ساخت راه جدید آغاز شده است.

 


رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان با اشاره به مشکل راه این روستا در پی سیلاب شدید فروردین ماه ۹۸ عنوان کرد: عملیات اجرایی ساخت این طرح راهسازی به علت کمبود ماشین آلات دچار وقفه شده بود.

 


جوان بیان کرد: اینک با مشارکت راهداری و قرارگاه خاتم، دو دستگاه گریدر و بولدزر در محل اجرای عملیات مستقرند که در این مرحله قرار است شیب های جاده به حد استاندارد برسد و ضریب ایمنی جاده بالا برود.

 


وی طول عملیات اجرایی راه روستایی مزبور را ۳.۵ کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: عملیات خاکبرداری مسیر به پایان رسیده و کارهای تسطیح جاده در حال انجام است.

 


رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان اضافه کرد: تاکنون برای خاکبرداری، گذربازکنی سنگی و خاکی و تعریض جاده پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان هزینه شده که برآورد هزینه اتمام آن، پنج میلیارد ریال دیگر خواهد بود.

 


جوان با اشاره به وقفه ایجاد شده عملیات راه روستای مزبور ادامه داد: در این بازه زمانی دستگاه های راهداری برای خدمات رسانی ۱۶۰ روستای دیگر مشغول کار لکه گیری، بازگشایی مسیر سیلاب، احداث، ابنیه، تسطیح حریم و غیره بودند.

 


وی بیان کرد: روستای رشوانلو در ۴۵ کیلومتری شمال شیروان، ۸۰ خانوار مشتمل بر ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 949448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha