طرح «آجر به آجر» در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

قدسی با اشاره به اینکه طرح «آجر به آجر» در آموزش و پرورش اجرا می‌شود گفت: این طرح اقدامی عملی برای تکمیل کردن پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیداحمد قدسی» امروز(چهارشنبه، 25تیر) در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه سرا که در محل فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه همه فعالیت‌های مهم کشور در عرصه‌های مختلف به سوی مردم پررنگ است اظهارکرد: دولت‌ها همواره به دنبال فعالیت‌های مردمی هستند و مردم مجموعه آموزش و پرورش را به سمت و سوی مشخصی هدایت می‌کنند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه نخستین مدارس کشور و استان با کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده است افزود: نخستین آموزگاران و اساتید که در آموزش و پروش حضور پیدا کردند حقوق‌بگیر نبودند و با کمک‌های مردم سر کلاس حاضر شدند.

 

وی گفت: فرهنگ کمک و آموزش ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد و این فرهنگ از سالهای گذشته در حوزه مدرسه‌سازی به گونه‌ای پررنگ‌تر دیده شده که امروز جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور مهمترین سازمان مردم نهاد کشور محسوب می‌شود.

 

قدسی با اشاره به اینکه این مجمع سعی می‌کنند از راهکارهای موجود در خیرین مدرسه‌ساز بهره‌مند شوند تصریح کرد: بیش از یک سوم فضاهای آموزشی کشور را مردم ساخته‌اند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه در 20 سال گذشته 324 مدرسه توسط خیرین ساخته شده است خاطرنشان کرد: اگر به سمت مردم برویم و بخواهیم که این فعالیت‌ها را انجام دهند، 99درصد خیرینی که در این مسیر قدم می‌گذارند نیت‌های خداپسندانه دارند.

 

وی با بیان اینکه این تفکر در آموزش و پرورش کاملا نهادینه شده که باید خود به سمت خیرین برویم و منتظر نمانیم که خیرین به سمت ما بیایند اظهار کرد: مدیران و کارمندان آموزش و پرورش باید خودشان را موظف کنند که با خیرین همکاری کنند.

 

قدسی افزود: همه فعالیت‌های ما در کارهای خیر سبب شد که وزرات آموزش و پرورش در سال 99 طرح «آجر به آجر» را برگزار کند که در این طرح فعالیت‌ها و مشارکت‌های مردمی پررنگ‌تر دیده می‌شود.

 

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: در این طرح علاوه بر فعالیت‌هایی که در مدرسه‌سازی انجام می‌دادیم باید به سمت جلب حمایت مردمی در زمینه جذب سرمایه‌های خرد و کلان پیش رویم که نیاز به تبحر خاص و فرهنگ و گفتمان توسط مسئولان با مردم دارد.

 

وی با بیان اینکه در طرح آجر به آجر، پویش و کمپین‌های مردمی باید انجام شود تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که در مجموعه شهرستان صومعه‌سرا است زبانزد عام و خاص در سطح کشور است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

قدسی خاطرنشان کرد: آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند با مشارکت در طرح «آجر به آجر» و تنها با خرید و اهدای یک آجر در مدرسه‌سازی سهیم شوند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جانماند و بتواند در مدارس باکیفیت و امکانات مناسب تحصیل کند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت که طرح آجر به آجر اقدامی عملی برای تکمیل کردن پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس است تا امکان حضور افراد بیشتری را در اقدام نیکوی مدرسه سازی با یاری افرادی که توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند اما با کمک‌های اندک می‌خواهند در این کار خیر سهیم شوند، فراهم کند.

 

کد خبر 949463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha