شورای نگهبان حافظ اسلامیت  و سلامت نظام مقدس اسلامی است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه شواری نگهبان خار چشم دشمنان است، گفت: شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران به تدبیر امام راحل برای حفظ اسلامیت نظام مقدس اسلامی تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین « سید احمدرضا شاهرخی» امروز(25 تیر) در دیدار با جمعی از ناظرین شورای نگهبان با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در کشور جمهوری اسلامی ایران مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سرنوشت خودشان تاثیر دارند که این مهم نشان دهنده جمهوریت نظام مقدس اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: اسلامیت نظام مقدس اسلامی هم به این معنی است که رابطه حاکمیت با مردم، رابطه مردم با مردم و رابطه مردم با حاکمیت و دستگاه ها با یکدیگر باید براساس قوانین اسلامی و احکام اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ و از زمان مشروطه تلاش های زیادی صورت گرفت که از تصویب قوانیین ضد اسلامی جلوگیری شود، بیان کرد: از زمان مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل شورای نگهبان به دلیل نبود نظامی برای حفاظت از قوانین اسلامی خسارت های زیادی متوجه ملت ایران و دین شد و چه انحراف های که به وجود آمد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکهشورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران به تدبیر امام راحل برای حفظ اسلامیت شورای نگهبان تاسیس شد، خاطرنشان کرد: با تاسیس شورای نگهبان جمهوری اسلامی تعداد 6 نفر مجتهد برهمه قوانین مصوب نظارت دارند.

 

وی ادامه داد:  با بیان اینکه شورای نگهبان تنها تشکیلاتی در کنار دیگر تشکیلات اداری نیست، ابراز کرد: جایگاه شواری نگهبان، همان جایگاه مهم قانون اساسی کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: شواری نگهبان جمهوری اسلامی وظیفه پاسداری از قانون اساسی و پاسداری از احکام شرعی را دارد و  حافظ شرع و قانون اساسی است.

 

 وی با بیان اینکه شورای نگهبان به لحاظ ماموریتی که دارد جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد، افزود: در بسیاری از کشورها دستگاه هایی با عناوین مختلف برای پاسداری و حفاظت از قانون اسلامی ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام شاهرخی  با اشاره به اینکه شورای نگهبان حافظ سلامت نظام مقدس اسلامی است، بیان کرد: خیلی از انقلاب ها و نظام به دلیل نبود نظارتی چون نظارت شورای نگهبان از مسیر خود منحرف می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین شورای نگهبان را از حساس ترین دستگاه ها دانست و  ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: شورای نگهبان موجب آرامش دلهای مومنین است.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان همان اندازه که موجب اطمینان و آرامش دلهای مومنین است، موجب بغض و کینه دشمنان نظام مقدس اسلامی است.

 

حجت الاسلام شاهرخی  با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط شورای نگهبان در جمع تشکل های اسلامی، دانشجویان و اساتید، اظهار کرد: منافذی که زمینه تخلف را فراهم می کنند باید شناسایی و رفع شود.

کد خبر 949517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha