ضرورت حفظ اشتغال موجود/ مهارت‌های اخلاقی در کسب و کار آموزش داده شود

زارع با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین به محوریت دریا و طبیعت توجه شده است گفت: حفظ اشتغال موجود با ایجاد برنامه ریزی های ، فعالیت های نوین و همچنین آموزش مهارت اخلاقی در کسب و کار مهیاشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع »امروز (چهارشنبه، ۲۵ تیر) در جلسه شورای مهارت گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: منابع انسانی توانمند محور اصلی توسعه شمرده می شوند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی انسانی تقویت شده می تواند بازدهی مطلوبی داشته باشد، گفت: نظام آموزش پرورش ثابت در بسیاری از کشورها نمی تواند پاسخگوی مناسب در مقابل تغییر و تحولات عصر کنونی شود.

 

وی اذعان کرد: افرادی که اکنون به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می کنند دارای مدارک بالای دانشگاهی هستند و این نشان دهنده نیاز جامعه به انواع مهارت ها است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مهارت آموزی در حوزه کسب و کار بسیار حائز اهمیت است افزود: اقتصاد دنیا اکنون به سمت فناوری های نوین در حال حرکت است ما نیز با توجه به این ظرفیت ها باید به آن سمت حرکت کرده و عقب نمانیم.

 

زارع ادامه داد: توجه به دنیای دیجیتال و گسترش آن در جامعه از دیگر برنامه هایی است که در راستای توسعه پایدار بدان توجه شده و با حفظ بازارهای سنتی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود در جامعه، برنامه ریزی نوین و کارا برای آینده مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای ظرفیت های بالایی است که با بهره گیری از سازمان فنی و حرفه ای گیلان می توان پتانسل های نیروی انسانی را در بخش های مختلف با فراگیری مهارت ها در استان ارتقاء داد.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: تحقق جهش تولید و کاهش خط فقر در جامعه با توجه به مهارت های فنی و حرفه ای و با تغییر رویکردها و متناسب با شرایط جامعه مهیا می شود.

 

زارع با تاکید بر اینکه مهارت اخلاقی در کنار دیگر مهارت ها مورد توجه قرار گیرد و آموزش های لازم به نیروی انسانی در این راستا داده شود، تصریح کرد: احترام، جلب رضایت مشتری در اولویت فعالیت ها قرار گیرد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گیلان در ماه پذیرای 4 میلیون گردشگر است، گفت: راه اندازی قطار گردشگری، راه آهن سراسری از رشت به بندر کاسپین و ... از مهمترین ظرفیت های است که در ارتقاء اقتصاد حوزه گردشگری حائز اهمیت است.

 

وی با تاکید بر اینکه در سند آمایش سرزمین نگاه توسعه ای دریا محور و طبیعت محور است اظهار کرد:در گیلان آثار معماری بسیار ارزشمندی وجود دارد که با راه اندازی تورهای گردشگری در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و آثار تاریخی و دریا محور می توان زمینه ارتقاء این حوزه را بیش از گذشته فراهم کرد.

 

 

 

کد خبر 949560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha