۴ استانی که وزیر بهداشت نگران وضعیت کرونا درآنهاست

نمکی گفت: مازنداران، تهران، خراسان رضوی و البرز استانهایی هستند که نگران وضعیت کرونا درآنها هستیم و امیدواریم بتوانیم کرونا را در آنها مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: سعید نمکی در شبکه خبر گفت: گزارشی از وضعیت استان‌های درگیر کرونا به رییس جمهور و در جلسه امروز هیات دولت، رارئه کردم و در دو ، سه هفته گذشته روزهای سختی بر ما و همکاران‌مان گذشت. و مردم عزیزمان‌ به ویژه در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب غرب و استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور روزهای سختی داشتند.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌ها همراهی خوبی داشتند، و در کمیته‌های استانی مبارزه با کرونا نیز تصمیمات خوبی برای اعمال محدودیت‌های جدید گرفته شده است و اگر این روال را تا دو هفته آینده خوب دنبال کنیم، در کاهش بیماری بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: تصمیم‌های اتخاذ شده درباره محدودیت‌های یک هفته‌ای در تهران پیش از این از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در تهران به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است. و یک هفته با این آهنگ پیش خواهیم رفت و در صورتیکه اثرات آن کمتر از انتظار ما باشد، محدودیت‌های بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

نمکی بیان کرد: کووید ۱۹ هنوز هیچ داروی موثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد. اما برخی همکاران دو داروی رمدیسیور و فاویپیراویر را تجویز می‌کردند. به ویژه رمدیسیور که در اروپا و آمریکا هم مطرح است. بر همین اساس گرچه این دارو در لیست دارویی کشور نیست، اما برخی همکاران آن را تجویز می‌کردند و معتقدند که در برخی بیماران اثربخش است، روز گذشته این دارو را به اندازه کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو هم عرضه خواهد شد و شاهد کمبودی در این زمینه نخواهیم بود.

 

کد خبر 949602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha