۵۴ هزار گیلانی مهارت فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

حسینی از فراگیری مهارت آموزشی فنی و حرفه ای ۵۴ هزار نفر در گیلان در طی مدت سال گذشته خبر داد , گفت: در این راستا ۸۰ تفاهم نامه و ۱۰۱ قرارداد آموزشی با دستگاه های اجرایی استان منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از رشت، محمد حسینی امروز(چهارشنبه،۲۵ تیر) در شورای مهارت گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: تولید استانداردهای آموزشی از وظایف مهم سازمان فنی و حرفه ای است که عهده دار آن است.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه آینده پژوهشی، توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و‌ ساماندهی، یکپارچه سازی و نظارت بر آموزش های مهارتی از دیگر اهدافی است که دنبال می شود گفت: در حال حاضر گیلان دارای ۲۰ مرکز دولتی با ۱۵۰ کارگاه آموزشی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فعال است.

 

وی به آموزش ۵۴ هزار نفر در گیلان خبر داد وادامه داد: ۲۶ هزار نفر در کارگاه آموزشی دولتی و ۲۸ هزار نفر در بخش خصوصی آموزش های لازم را از اساتید مربوطه فرا گرفتند.

 

حسینی اذعان کرد: کشاورزی ، گردشگری، شیلات و صنایع غذایی و پوشاک و .. از اهم موضوعاتی است که در بخش آموزشی بدان توجه می شود.

 

 مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود: برای اجرای مهارت های فنی و حرفه ای ۸۰  تفاهم نامه و ۱۰۱ قرارداد آموزشی با دستگاه های اجرایی  منعقد شده است.

 

وی اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های گردشگری، کشاورزی، مخابرات، بهزیستی، آب و فاضلاب و ... از اهم فعالیت های بود که صورت گرفت.

 

حسینی خاطر نشان ساخت: نگهداری سالمندان و کودکان در منزل و مهارت آموزی فیبر نوری از دیگر اقداماتی است که با انقعاد تفاهنامه اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه مرکز آموزش های کارآفرینی کسب و کار در رشت راه اندازی می شود تصریح کرد: نخستین آموزشگاه الکترونیک گیلان، بهره برداری از نخستین مرکز آموزش مهارتی صنایع دریایی و سوارکاری شمال غرب کشور از دیگر برنامه های است که امروز تا فردا با حضور معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می شود.

کد خبر 949650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha