سیل، راه روستای شیرآباد مانه و سملقان را بست

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مانه و سملقان گفت: سیل دیروز عصر متاسفانه راه روستای شیرآباد از بخش مرکزی این شهرستان را کاملا قطع کرد.

«جعفر جعفری» روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: راه روستای شیرآباد به طول 4 کیلیومتر است که  25 متر از این محور در دونقطه توسط سیل تخریب شده است.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مانه و سملقان اظهارداشت: مبلغ 700 میلیون تومان خسارت به این راه روستایی وارد شده است.

 

وی عنوان کرد: برای بازگشایی و مرمت این راه روستایی در حال حاضر راهداران مشغول بازگشایی مسیر هستند.

 

وی با بیان این مطلب که سیل سال گذشته راه این روستا را قطع کرد، افزود: به دلیل رودخانه ای که از کنار جاده عبور می کند این مشکل در زمان وقوع سیل رخ می دهد.

 

جعفری بیان کرد: برای جلوگیری از تخریب این راه روستایی نیاز به ایجاد دو دیار ساحلی در دو نقطه هستیم که اعتباری بالغ بر یک میلیاردو 400 میلیون تومان نیاز داریم.

 

شهرستان مانه و سملقان با ۱۳۴ روستا، ۷۷۸ کیلومتر راه روستایی دارد که ۳۴۳ کیلومتر آن آسفالت است. مجموع راه های اصلی این شهرستان ۷۵ کیلومتر و مسیرهای فرعی آن نیز ۱۳۱ کیلومتر است. حدود 78 درصد از جمعیت ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در روستاها ساکن هستند.

 

کد خبر 949686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha