گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در خراسان جنوبی اجرا می شود

قاسمی از برگزاری گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مرحله نخست گام دوم رزمایش از روز جمعه ۱۰ مردادماه ‌آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار « علی قاسمی» صبح امروز (۲۵ تیر) در نشست هماهنگی توزیع کمک‌های مومنانه استان ضمن قدردانی از مردم و مسئولان استان در برگزاری گام نخست رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: در این مرحله ۱۳۶ هزار و ۲۱۴ بسته معیشتی طی سه مرحله در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: با توجه به تعطیلی بخش قابل توجهی از کسب و کارها به واسطه بیماری کرونا و در راستای این رزمایش بحث بخشش اجاره در برنامه مردم بوده که با کمک خیرین تاکنون اجاره تعداد زیادی از واحد تجاری در استان بخشیده شده است.

 

وی از برگزاری گام دوم رزمایش «کمک مومنانه» با رویکرد احسان و تعاون در سطح استان خبر داد و گفت: مرحله نخست گام دوم رزمایش از روز جمعه ۱۰مردادماه، مرحله دوم در دهه اول محرم و مرحله سوم در دهه آخر صفر برگزار خواهد شد.

 

قاسمی با تاکید بر اینکه قرارگاه مرکزی رزمایش کمک مومنانه در کشور فعال شده است، ادامه داد: در اجرای رزمایش قبلی در بحث شناسایی نیازمندان و توزیع بسته های معیشتی پراکنده‌کاری وجود داشت که امیدواریم در گام دوم با اصلاح این معایب بتوانیم بهتر و شایسته‌تر  فعالیت کنیم.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی به ظرفیت دستگاه های اجرایی استان و لزوم به میدان آوردن آن برای اجرای رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: در این مرحله از رزمایش نیز محوریت با مسجد و امام جماعت ارکان مساجد خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه احیای فرهنگ‌ نذر و خیرات باید در گام دوم رزمایش کمک مومنانه مدنظر قرار گیرد، گفت: باید نذورات و خیرات مردمی در هئیت‌های مذهبی در دهه امامت و ماه محرم به درستی مدیریت شود تا از اسراف جلوگیری شود و این نذورات به صورت سبد معیشتی و کارت هدیه به دست نیازمندان واقعی برسد.

 

قاسمی بیان کرد: در گام دوم رزمایش کمک مومنانه با توجه به تورم ایجاد شده باید ارزش ریالی بسته‌های معیشتی حداقل ۳۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شود.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش کمیته های پشتیبانی، شناسایی و سیاست گذاری توزیع، رسانه و فضای مجازی و همچنین کمیته دانش آموزی و مدارس، جهیزیه و تسهیلات و اشتغال تشکیل خواهد شد.

 

کد خبر 949688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha