جمعیت جزو فاکتورهای مهم قدرت هر کشور است

شهریاری گفت: جمعیت جزو فاکتورهای مهم و به عنوان منابع قدرت هر کشور شناخته می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، «محمدمهدی شهریاری»، در یکصدو بیست وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که (سومین جلسه در سالجاری) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه تشکیل شد، اظهار کرد: جمعیت جزو فاکتورهای مهم و به عنوان منابع قدرت هر کشور شناخته می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تثبیت جمعیت روستایی و مرزنشینان علاج اصلی مقابله با حاشیه‌نشینی در شهرهاست و توجه به این بخش باید در اولویت مسوولان مرتبط باشد.

شهریاری تا کید کرد:  باید برنامه‌ریزی اصولی و زیرساختی در راستای تثبیت جمعیت روستایی در استان انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه، این مساله علاوه بر جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی در شهرها به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و بروز پدیده پیری جمعیت روستایی کمک می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر زندگی راحت در سیاست‌های جمعیتی هر کشور تاثیر مستقیمی دارد و اگر سیاست‌گزاری مناسبی دراین خصوص صورت نگیرد، مساله افزایش جمعیت در برخی مواقع عواقب منفی نیز خواهد داشت.

وی بیان کرد: در راستای سیاست گذاری برای جمعیت استان نیز باید برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشیم که تامین امنیت و ثبات اقتصادی از جمله این موارد است.

گفتنی است؛ شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در راستای اتخاذ تصمیم‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان‌هاست و با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه مرکز استان، استاندار و همچنین مدیران کل نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ بررسی برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و پیشنهادی دستگاه‌ها در خصوص سیاستهای جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بررسی تاثیر برنامه های دستگاه‌های فرهنگی در بهبود شاخص‌های فرهنگی استان و بررسی طرح ملی قرآن ۱۴۵۴ از جمله دستورات این جلسه بود.

 

کد خبر 949696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha