۱۴ هزار تن گندم در خراسان جنوبی خریداری شد

ضیائیان احمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار تن گندم در خراسان جنوبی خریداری شده است، گفت: بیشترین خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان طبس است.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از اول خردادماه امسال در 16 مرکز در سراسر استان آغاز شده و تا زمانی که گندم برای فروش وجود داشته باشد خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 11 هزار و 200 تن گندم در 9 شهرستان استان خریداری کردیم، افزود: در 2 شهرستان بیرجند و قائن خرید تضمینی گندم را به صورت مستقیم شرکت غله بر عهده دارد و این شرکت تاکنون در این شهرستان‌ها 2 هزار و 800 تن گندم خریداری کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین خرید تضمینی گندم تاکنون مربوط به شهرستان طبس بوده است، ادامه داد: کمترین خرید تضمینی گندم در درمیان صورت گرفته است چرا که این شهرستان در شهریورماه شروع به جمع آوری گندم ها می کنند.

 

 ضیائیان احمدی در ادامه بیان کرد: سال گذشته 9 هزار و 400 تن گندم در طول فصل خریداری کردیم اما امسال هنوز به نیمه فصل نرسیده ایم بیش از 11 هزار تن گندم در استان خریداری شده و تاکنون خرید تضمینی گندم بیش از 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و پیش بینی می کنیم که به 20 هزار تن برسیم.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم 2 هزار و 500 تومان است و هر چه افت کیفیت کمتر باشد گندم با قیمت بالاتری از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری می شود.

کد خبر 949739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha