صداقت در اطلاع ‌رسانی باید همواره در دستور کار فعالان حوزه بهداشت و درمان باشد

بحرینی گفت:کسب نمره ۲۰ خراسان رضوی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه کار تیمی و مشارکتی است و تنها مربوط به عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدمحمدحسین بحرینی» عصر( ۲۵ تیر) در نشست معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیران و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عملکرد خراسان رضوی در بحث مدیریت و مبارزه با کرونا نمره ۲۰ داد و معتقدیم که کسب این نمره نتیجه کار تیمی و مشارکتی است و تنها مربوط به عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان نیست و در این خصوص همکاری نظام پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، بخش خصوصی، نهادهای مردمی و تمامی مجموعه‌های مشارکت‌کننده شایسته تقدیر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه من گلایه‌ام در این روزها برخی اطلاع‌رسانی‌های غلط و غیرواقع است، افزود: در یک نمونه موارد غیرواقع بیان شده گلایه‌ نماینده ولی فقیه و استاندار مبنی بر تلمبارشدن بیماران در بیمارستان شریعتی را داشتیم، چیزی که صحت نداشت و در سخت‌ترین شرایط ممکن خدمت‌رسانی شایسته و در خورشان را داشتیم، حتی در همان زمان فیلم و عکس گرفتیم و برای آیت‌الله علم‌الهدی و استاندار فرستادیم و صداقتمان را به اثبات رساندیم.

 

وی اضافه کرد: صداقت در امر اطلاع‌رسانی باید همواره دستور کار فعالان این حوزه باشد و نباید با انعکاس مطالب و تصاویر غیرواقع با احساسات مردم بازی کرده و زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی بیمارستان‌ها را نادید بگیریم.

 

بحرینی تصریح کرد: تجهیزات و دستگاه‌های خریداری شده در سال‌های مناسب شرایط عادی بوده و برای شرایط بحرانی که به‌طور متوسط روزانه باید بیش از ۱۵۰ سی‌تی‌اسکن از هر دستگاه گرفته بشود مناسب نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: موفقیت خراسان رضوی در موج نخست بحران کرونا را حاصل لطف الهی، عنایات خاص امام رضا(ع)، تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی بیمارستان‌ها، همکاری همه‌جانبه مراکز درمانی خصوصی و خیریه‌ای و همراهی مردم می‌دانیم و امیدواریم با همکاری تمامی گروه‌ها بتوانیم بر موج دوم بحران کرونا هم غلبه کنیم.

کد خبر 949741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha