توامند سازی و کمک به کارآفرینی زنان و دختران در مؤسسه خاتم

رئیس مؤسسه خاتم توامند سازی و کمک به کارآفرینی زنان و دختران در این مؤسسه خبر داد و گفت: هدف اصلی ما ارتقای دانش خانواده و توانمندسازی زنان و دختران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید محمدحسین چاوشیان» عصر امروز در نشست خبری مشترک مؤسسه خاتم و کارآفرینان نیوز که با عنوان «زن، خانواده و کارآفرینی» در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، با بیان این که مؤسسه خاتم یک مرکز مردم نهاد محسوب می‌شود، گفت: غیر انتفاعی بودن و غیر دولتی بودن و وابستگی به مردم از شاخصه های چنین مؤسسه هایی است.

 

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم) افزود: ما در این مؤسسه تأکید داریم از یک جامعه نخبگانی در حوزه زنان و خانواده استفاده کنیم؛ مرکز اصلی این مؤسسه در قم است ولی در کل کشور خدمات رسانی فرهنگی داریم حتی در خارج از کشور در کشور سوئیس نیز شعبه ای از این مؤسسه فعالیت می‌کند.

 

وی با بیان این که ذات مؤسسه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تعریف شده است، اظهار کرد: هدف اصلی ما ارتقای دانش خانواده و توانمندسازی زنان و دختران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله افسردگی، طلاق، خودکشی، اعتیاد و مسائلی از این دست است.

 

چاوشیان با بیان این که این مؤسسه از بدو تأسیس تا به امروز خدمات فرهنگی و علمی زیادی داشته است، گفت: ما حدود یک سال است که فعالیت می کنیم ولی در همین مدت نزدیک به 20 نشست علمی و کنفرانس بین المللی برگزار کرده ایم که 10 مورد از آنها با موضوع «خانواده و کرونا» در سه ماه اخیر برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: ما چون مؤسسه مردم نهاد فرهنگی و نه خیریه هستیم بیشتر فعالیت های معطوف به امور فرهنگی است ولی در عرصه خدمت رسانی، محرومیت زدایی و رسیدگی به وضعیت محرومان نیز گام برداشته ایم تا جایی که با کمک خیرین و مردم به این مؤسسه در ایام کرونا بیش از 600 بسته غذایی توزیع کردیم.

 

رئیس مؤسسه خاتم یادآور شد: با همکاری معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری طرحی با عنوان «توانمند سازی زنان» با تأکید بر پروژه کارآفرینی نگارش یافته که محوریت آن مسأله بورس است و ما در همین راستا با مرکز کارآفرینان نیوز که ریاست آن از دانش علمی و عملی بالایی برخودار هستند همکاری می کنیم و تلاش داریم در آینده نزدیک خدمات و فعالیت هایی که جامعه زنان و خانواده های ما می‌توانند در عرصه تولید و کارآفرینی داشته باشند را معرفی و منتشر کنیم.

 

چاوشیان با تأکید بر این که بودجه دولتی این مؤسسه صفر تومان است، گفت: این مرکز تنها به صورت مردمی اداره می‌شود و ما کارهایی که می کنیم بیشتر هم افزایی بین نهادهای مختلف است؛ به عنوان مثال کاری را اخیرا در جمکران برای مقابله با آسیب های فرهنگی آن منطقه شروع کرده ایم که در این مسیر شهرداری قم، سپاه پاسداران، بهزیستی و تعداد زیادی از نهادها پای کار آمده اند.

 

وی تصریح کرد: نگاه ما فعالیت های بلند مدت است، از این رو نگاه کوتاه مدت نداریم و ضمانت کار خود را نیز اشتغال پایدار و ثبات اقتصادی خانواده ها می دانیم و در فعالیت های خود از حضور کارشناسان و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه استفاده می کنیم.

کد خبر 949744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha