شهردار رشت استیضاح می شود

با رای اعضای شورا، شهردار رشت شنبه هفته آینده استیضاح می شود تا تصمیم گیری درباره ابقا یا برکناری وی اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه، ۲۵ تیر) برگزار شد، اعضای شورا تصویب کردند که روز شنبه ( ۲۸ تیر) شهردار با حضور در صحن شورا، استیضاح شود.

 

با توجه به قانع نشدن اکثریت اعضا در جلسه پیش شورای شهر رشت که با طرح سوال از ناصر حاج محمدی برگزار شد، طرح استیضاح شهردار طبق ماده ۸۳ قانون در جلسه امروز وصول و مقرر شد استیضاح وی در شنبه پیش رو برگزار شود و با ارائه دفاعیات مجدد حاج محمدی، اعضا نسبت به ابقای وی در مقام شهردار رشت تصمیم می گیرند.


بدین ترتیب در صورتی که حاج محمدی بتواند دو سوم رای اعضا را برای ادامه همکاری خود به عنوان شهردار به دست آورد در مقام خود ابقا می شود و در غیر اینصورت برکنار خواهد شد.


رییس شورا با اشاره به اختیارات قانونی شورای شهر برای طرح سوال و استیضاح شهردار اظهار کرد: استیضاح شهردار با هر نتیجه ای که رقم بخورد، همه اعضای شورا و بدنه شهرداری مکلف به اجرای وظایف خود هستند.

 

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه شهر به عمران و آبادانی نیاز دارد افزود: طبق قانون پس از ابلاغ طرح استیضاح به شهردار، تا ۱۰ روز مهلت برای اجرای آن و ارائه دفاعیات مجدد شهردار وجود دارد اما با توجه به اینکه مشخص شدن وضعیت ابقا یا برکناری شهردار در پیشبرد امور شهر تاثیرگذار است لذا تصمیم اعضا بر انجام استیضاح وی در زمان زودتر یعنی روز شنبه است.


رییس شورا تصریح کرد: بدین ترتیب شهردار در روز شنبه با حضور در صحن شورا آخرین دفاعیات خود را ارائه می کند و اعضا با رای گیری درباره ابقا یا برکناری وی تصمیم می گیرند.

کد خبر 949745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha