اعطای تسهیلات اعتباری خرید دام سنگین پرواری برای ۱۵۰۰ خانوار روستایی آبادان

مختار از موافقت و دستور معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کشور در خصوص اعطای تسهیلات اعتباری خرید دام سنگین پرواری برای یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی آبادان در قالب پنج راس به هر خانوار با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

«جلیل مختار» عصر امروز (چهارشنبه ۲۵ تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به نشست با معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد: ظهر امروز به همراه محفوظی دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی دو جلسه بسیار مهم و مفید را معاونت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و عضو هیأت مدیره و معاون مشارکت اقتصادی بنیاد برکت کشور برگزار کردیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در نشست با معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل (ره) کشور و مساعدت ایشان دستورات لازم در زمینه اعطای تسهیلات اعتباری جهت خرید دام سنگین پرواری برای یک‌هزار و ۵۰۰ خانواده در قالب پنج راس به هر خانوار با اختصاص اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این ستاد صادر شد.

 

وی به کشت کشاورزان اروندکنار و بخش مرکزی آبادان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: همچنین مقرر شد زمین‌های کشاورزان این دو منطقه به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار در قالب شرکت‌های تعاونی تولید روستایی برای کشت ذرت، گندم، جو و کلزا به‌صورت پایلوت توسط بنیاد برکت و با مشارکت کشاورزان منطقه انجام پذیرد.

 

مختار از مشارکت بنیاد برکت کشور با اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان خوزستان خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه در بحث توسعه و حل مشکلات آبزی‌پروری شهرستان آبادان با مساعدت و دستور معاون مشارکت اقتصادی بنیاد برکت کشور، مقرر شد ۲۰ مزرعه پرورش ماهی و میگو و همچنین ۲ واحد مرکز تکثیر به‌منظور احیا و توسعه سایت آبزیان پروری بندر چوئبده با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به‌صورت اعتباری و مشارکت از محل اعتبارات بنیاد برکت اختصاص داده شود‌.

 

وی در پایان یاد آور شد: در این راستا اتحادیه شرکت‌های تعاونی استان خوزستان ملزم شد تا ظرف مدت دو هفته طرح توجیهی را تکمیل و نسبت به معرفی ۲۰ مزرعه پرورشی به بنیاد برکت کشور اقدام کند.

 

کد خبر 949752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha