عدم وجود نظارت در فروش لاستیک

جمشیدی با ابراز تاسف نسبت به عدم وجود نظارت در فروش لاستیک گفت: هر حلقه لاستیک باید به قیمت ۴۵۰ هزار تومان به فروش برسد اما شاهد هستیم در بازار آزاد با دو برابر قیمت به فروش می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «جمشیدی» در گفتگوی ۱۸:۳۰ شب گذشته (چهارشنبه 25 تیر) شبکه خبر سیما گفت: حتی یک حلقه لاستیک سواری نیز در سامانه‌ای که مشخص شده بود، درج نشده است. متاسفانه دستگاه‌های مربوطه عملا هیچ نظارتی بر بازار ندارند

 

کارشناس صنعت لاستیک تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار تولیدکنندگان را ملزم به ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه تجارت کرد اما حتی یک اظهار نامه هم در سامانه ثبت نشد و این عدم اظهار بحث احتکار و افزایش قیمت ها رابه وجود آورده است.

 

وی افزود: هر حلقه لاستیک باید به قیمت ۴۵۰ هزار تومان به فروش برسد اما شاهد هستیم در بازار آزاد با دو برابر قیمت به فروش می رود.

 

این کارشناس صنعت تایر گفت: نظارت میدانی اثربخشی ندارد و کار باید در عرصه سامانه هوشمند پیگیری شود.

 

در ادامه این برنامه «رحیمی»، یک توزیع کننده لاستیک در ادامه گفت: وزارت صمت و مسئولان ذی‌ربط باید با مدیریت مناسب لاستیک های مانده در انبار را بین کامیونداران توزیع کنند تا مشکل کمبود لاستیک سنگین در بازار و همچنین مشکلات مالی توزیع کنندگان  حل شود./

کد خبر 949787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha