راهبرد جهش تولید در عملکرد چهار ماهه  دادگستری البرز

بیش از سه ماه از طرح راهبردی « جهش تولید» می گذرد و امروز می توان تأملی هرچند کوتاه نسبت به عملکرد دادگستری البرز در خصوص تحقق این مهم داشت.

خبرگزاری شبستان – البرز: « جهش تولید» نه یک شعار که راهبرد و چراغ راهی برای افق های اقتصادی است، آن هم برای استان البرز که از منظر بسیاری از کارشناسان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می تواند مرکز و نقطه محوری تمام کشور تلقی شود.

 

وجود شهرک های صنعتی متعدد در این استان که تولید کننده موادبهداشتی، صنعتی و ... هستند، همچنین مهاجرپذیری این استان که شرائط نیروی انسانی کار را مهیا می کند؛ به ویژه برخورداری از منطقه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، البرز را در مسیر راهبرد « جهش تولید» قرار می دهد.

 

در میان تکالیف و محورهای معین شده برای هر یک از مسئولان و دستگاه های اجرایی استان البرز در راستای تحقق شعار سال، سهم دستگاه قضائی در این استان متناسب با برخوردهای ایضایی در جهت جلوگیری از اخلال های قضائی، قاچاق کالا و حمایت از تولید کنندگان و ... بسیار ویژه است.

 

بیش از سه ماه از طرح راهبردی « جهش تولید» می گذرد و امروز می توان تأملی هرچند کوتاه نسبت به عملکرد دادگستری البرز در خصوص تحقق این مهم داشت.

 

ثبت بیش از ۱۸ هزار انبار در سامانه مبارزه با قاچاق کالا و سوخت

 

تولید کنندگان داخلی به واسطه برنامه ریزی هایی که مسئولان در جهت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می دهند نسبت به روند تولید خود امیدوار می شوند. ظرفیت سازی برای حفظ قدرت تولید و برطرف ساختن مشکلات و دغدغه های مسیر از دیگر تدابیر اصلی در جهت تحقق جهش تولید است.

 

مقابله با تغییر کاربری ها یکی از راهبردهایی است که دادگستری استان البرز در جهت جهش تولید از ابتدای سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته است. در این رابطه « حجت الاسلام روح الله مختاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: رونق و جهش تولید در قالب مبارزه با تغییر کاربری ها در اراضی زراعی و باغی شهرستان ساوجبلاغ یکی از برنامه های دادگستری البرز است.

 

امام جمعه ساوجبلاغ افزود: همواره یکی از معضلات و آسیب هایی که با آن در این شهرستان مواجه بودیم مسئله تغییر کاربری زمین است که معمولا این اتفاق با حضور افراد سودجو با هدف ویلاسازی و ... انجام می شود.

 

ثبت اطلاعات 18 هزار و 500 انبار نیز از دیگر برنامه های دادگستری استان البرز است که با هدف مقابله با قاچاق کالا و سوخت صورت گرفته است در این خصوص « جعفر داراب خانی » می گوید: پیشگیری از قاچاق سوخت و کالا یکی از اهداف اصلی و رویکردهای جدی دادگستری استان البرز متناسب با شعار سال است.

 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز افزود: قاچاق کالا و سوخت در شرائط سخت تحریم خسارت اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد به همین منظور سامانه ای در راستای بند « ث» ماده شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و سوخت طرح ریزی شد که اطلاعات هر انبار به صورت روزانه ثبت می شود.

 

برپایی 100 نشست تخصصی در حوزه رونق تولید

 

« فاضلی هریکندی» نیز در خصوص عملکرد اداره کل دادگستری استان البرز در خصوص جهش تولید به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: ازجمله اقدامات صورت گرفته در دادگستری البرز برپایی بیش از 100 نشست تخصصی در خصوص برطرف کردن مشکلات بنگاه های اقتصادی از سفر آیت الله رئیسی به البرز تا به امروز است.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: بررسی و رفع مشکلات اقتصادی بنگاه های اقتصادی همچنین حمایت از صنایع استانی با همت روسای دادگستری ها و دادستانی های سطح استان در قالب طرح عملیاتی تحول قضایی در حال انجام است.

 

شکل گیری کارنامه قضائی ۳ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی در البرز

 

هریکندی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت تعامل و تفاهم نام با اتاق اصناف استان البرز همچنین ایجاد پرونده های ویژه بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: تا کنون شوراهای مشورتی بسیاری در حوزه اقتصادی جریان یافته است که البته شکل گیری کارنامه قضائی ویژه ۳ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی در سطح استان نیز بخش دیگری از این ظرفیت است.

 

رئیس کل دادگستری البرز تصریح کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته ویژه شهرک صنعتی دارویی برکت است که به عنوان بزرگترین شهرک دارویی کشور محسوب می شود و امروزه شاهد جذب سرمایه گذاری موثر داخلی و خارجی در این شهرک تحت حمایت دستگاه قضاء در این استان هستیم.

 

بازدیدهای پیوسته و سرزده از مراکز تولیدی و اقتصادی سطح استان البرز

 

یکی از عوامل اساسی که می تواند در روند ارتباط تنگاتنگ مدیران تولیدی همچنین کارگران با مسئولان نقش ایفاء کند، بحث بازدیدهای سرزده و دیدارهای رو در رو است که در این زمینه نیز دادگستری استان البرز عملکرد چشمگیری داشته است.

 

بازدید از مرکز پرورش ماهی کاسپین کرج که یکی از واحدهای تولیدی حائز اهمیت است یکی از این برنامه ها در طول سه ماهه اخیر محسوب می شود در این رابطه « فاضلی هریکندی» می گوید: مرکز پرورش ماهی کاسپین کرج از جمله مراکز تولیدی استان است که با هدف حمایت از تولیدکنندگان مورد بازدید قرار گرفت.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: سیاست حمایتی از فعالیت های تولیدی و صنعتی از جمله تأکیدهای رئیس قوه قضائیه در سفر اخیر به استان البرز بود که در راستای شعار سال این مهم بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری قرار گرفت.

 

هریکندی تصریح کرد: توجه به بحث تحقق شعار سال در کنار دیگر فعالیت های تعریف شده در دادگستری البرز از قبیل پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی، طلاق، گسترش تنوع قضائی و ... همچنان ادامه دارد.

 

براساس این گزارش، انتظار می رود استان البرز به جهت توانمندی ها و پتانسیل هایی که در حوزه های مختلف تولید، صنعت، فرهنگ و ... دارد گام های اساسی در راستای راهبرد « جهش تولید» بردارد و اولین ثمره آن که رضایت مردم است را شاهد باشیم.

 

 

کد خبر 949844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha