احداث یک واحد مسکونی در انزلی/تلاش بهزیستی خانه دار کردن مددجویان است

به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کلنگ احداث یک واحد مسکونی ۵۰ متری در زمینی به مساحت یکصد متر مربع در روستای کچلک بندرانزلی به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، 25 تیرماه در تقویم کشور ما روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده، سازمانی که هدفش سامان‌دهی طیف آسیب‌پذیر جامعه است و علی رغم همه مسئولیت های سنگینی که دارد تامین رفاه بخش عظیمی از معلولان جامعه را به دوش می کشد و اوضاع بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه را به سامان می کند.

 

این سازمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی به وجود آمد تا با تکیه بر مشارکت های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذی ربط جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری، پیشگیری از معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی و نیز کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروه های کم درآمد خدمات و حمایت های غیربیمه‌ای ارائه کند.

 

در همین راستا اداره بهزیستی انزلی پس از انقلاب در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و امروز به جرات می توان گفت یکی از ادارات فعال این شهرستان است که در ارائه خدمات به جامعه هدف، با تمام توان تلاش می کند.

 

با توجه به اینکه یکی از اولویت های بهزیستی رفع مشکلات مددجویان تحت پوشش خود است، هرساله اعتباراتی را جهت خانه دار شدن این مددجویان اختصاص می دهد.

 

«فرحنار غفاری فر» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اعلام خبر آیین کلنگ زنی احداث مسکن برای توانخواه تحت پوشش، اظهار داشت: این واحد مسکونی 50 متری در زمینی به مساحت یکصد متر مربع با مشارکت اداره بهزیستی و سپاه پاسداران در روستای کچلک بندرانزلی احداث می شود.

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: بهزیستی 500 میلیون ریال اعتبار برای ساخت این واحد مسکونی اختصاص داد و انشعابات آب، برق و گاز نیز به صورت رایگان در اختیار این مددجو قرار می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی با همکاری سپاه می تواند کلیه افراد تحت پوشش فاقد مسکن خود را در صورت برخورداری از زمینی به مساحت یکصد متر مربع خانه‌دار کند.

 

غفاری فر در ادامه به بخشی از فعالیت این اداره در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: بهزیستی انزلی در این ایام اقدام به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی بین همکاران، مراکز سالمندان تحت نظارت، مراکز اقامتی میان مدت و سرپناه شبانه کرده است.

 

وی افزود: بازدید از مراکز نگهداری سالمندان و مرکز اقامتی میان مدت، مرکز اجتماع درمان مدار و سرپناه شبانه و دعوت از آنان برای رعایت نکات بهداشتی و دستور گندزدایی مراکز و مجتمع های خصوصی تحت نظارت، حضور مداوم اورژانس اجتماعی شهرستان برای کاهش استرس ناشی از ویروس کرونا همراه با توزیع بروشورهای آگاه سازی با مضمون چگونگی پیشگیری از ویروس و رعایت نکات بهداشتی و نصب آن در مکان‌های پرتردد و مراکز تحت نظارت بخشی از اقدامات این اداره در زمان شیوع ویروس کرونا بود.

 

غفاری فر در بخش دیگری از سخنانش به برخی اقدامات انجام شده در بخش توانبخشی بهزیستی انزلی اشاره کرد و اظهار داشت: این اداره بر فعالیت مرکز روزانه سالمندان جهت ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نظارت می کند.  

 

وی متذکر شد: بهزیستی همچنین کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولین، کودکان دارای معلولیت شنوایی جهت کاشت حلزون، تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان معلول، حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی، توانخواهان مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی، مناسب سازی منزل، محل کار و خودرو توانخواهان و همچنین کمک هزینه لوازم بهداشتی مصرفی ویژه توانخواهان ضایعه نخاعی و لوازم بهداشتی مصرفی ویژه توانخواهان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید را پرداخت می کند.

 

توزیع سمعک و باطری سمعک و هزینه تهیه قطعات کاشت حلزون ویژه ناشنوایان، توزیع لب تاب و ساعت گویا ویژه نابینایان، حمایت از افراد مجهول الهویه و بی سرپرست در مراکز نگهداری و ... بخش دیگری از فعالیت های اداره بهزیستی انزلی بود که غفاری فر به آن اشاره کرد.  

کد خبر 949957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha