​جمع آوری لامپ های تقلبی و غیراستاندارد در گلستان

اصغری گفت: هر روزه تیم بازرسی در شهرستان ها نسبت به توزیع لامپ های کم مصرف، غیراصل و قاچاق اقدام می کنند.

«علی اصغر اصغری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سازمان صمت در حوزه نظارت، بازرسی و کنترل در قالب تفاهم نامه با اداره کل استاندارد و انجمن لامپ های کم مصرف با توجه به شیوع و توزیع لامپ های غیر اصل و قاچاق که از طریق سامانه 124 اطلاع رسانی شده بود اقدام به برقراری گشت های نظارتی می کند.

 

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: تیم های بازرسی هر روز در شهرستان ها حضور پیدا می کنند و براساس هماهنگی اتحادیه های صنفی از دو هفته گذشته با مظاهر و فروش چنین کالاهایی برخورد قانونی خواهند کرد.

 

اصغری خاطرنشان کرد: در این بازدید در دو بخش مبارزه با کالای قاچاق و جمع آوری کالای غیراستاندارد که می تواند خسارت جبران ناپذیری را به حقوق مصرف کننده وارد کند اقدام می شود.

 

وی افزود: با همکاری بازرسان حوزه استاندار با کالاهای که فاقد علامت استاندارد هستند و از نظر شاخص علمی کیفی نتوانند در آزمایش لازم موفق باشند اعمال مقررات خواهد شد و کالاهای غیراصل جمع آوری می شوند.

 

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت گلستان تأکید کرد: مردم و  پیمانکاران ساختمانی که به صورت عمده لامپ های کم مصرف خریداری می کنند نسبت به تهیه کالای استاندارد توجه داشته باشند.

 

اصغری ابراز داشت: از فروشندگان لوازم برق و صنف توزیع کننده در این شرایط انتظار داریم کالاهایی را که خریداری می کنند عمر مفیدی داشته باشد و تا زمانی که از استاندارد بودن کالا مطمئن نشدند خرید نکنند.

 

وی بیان کرد: واحدهای صنفی عرضه کننده در هر مرحله ای که بازرسان تعزیرات حکومتی و استاندارد به آنها مراجعه کنند برای آنها مسئولیت خواهد داشت.

 

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: سامانه تلفنی 124 ستاد خبری ادارات صمت گلستان به صورت تمام وقت برای رسیدگی به پیام ها و شکایت های مردم آمادگی دارند.

 

کد خبر 949973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha